Godag 1/10
Jaha då va de oktober då, redan!
I natt sov vi hos svärmor, klev upp 5 i morse o körde henne till tåget, efter att ha skrapat rutorna ren från FROST!! De va -5 grader i natt, brrr!!
Körde i gång en tvättmaskin när jag kom hem o gick o la mig igen.
Nu har jag nyss kommit hem, va iväg o kikade på en kompis nya häst. Come On RS heter han, en travare, eller som hon själv sa "ett travarkräk som kallas Korven"
Mkt imponerad av honom för att va travare, riktigt fin i kroppen exteriört sett o sen den vanliga kloka travar-skallen. Han har inte gjort nästan någon inom ridningen men inte heller blivit körd på nått år så han hade inte så mkt muskler men dom e nog på god väg.
Felicia red o jag hjälpte henne med lite övningar o tips o sen kunde jag inte låta bli att sitta upp. Jisses va vingligt de va!
Va nog 5-6 år sen jag satt på en travare sist, dom e ju minst sagt speciella, både i positiv o negativ bemärkelse. Men han va trevlig o rida, känslig i både mun o för skänkel o lyssnade fint, men såklart väldigt travar-sne. Men med mkt jobb blir han säkert en toppenfin ridhäst!
Nu ska jag alldeles strax åka o hämta mannen på jobbet o sen ska vi till vår nuvarande hyresvärd o skriva på uppsägningspapprena o sen åka o kika på en soffa.
Måste bjuda på enda bilden som blev när jag red idag, hatar dock bilder som tas när man rider lätt, här e jag precis på väg upp så min sits ser hemst ut…
God eftermiddag! :)
Har inte hänt något speciellt idag. Skolan bara.
Ska försöka få tummen ur och sätta igång med alla grejer som jag ligger efter med i skolan. Inte världskul men desto bättre att ha allting inlämnat och klart.
#0 Ser ut som en riktigt trevlig pålle din kompis fått tag på :D
Hello!
Har landat hemma efter en dag i Mörbylånga.
"Mitt" kontor är nu tömt och vi pratar och planerar för färger och inredning. Alltså kontor som man ska trivas i och som ska vara "varmt" men ändå ljust..
Ngn som har bra tips??
Har också lite nya idéer om att låta gravera tavlor också, Tindras "skapelser" blir först ut att testgraveras!
Väntar nu på att gubben ska komma hem så jag får gå ut och ta hand om hästarna.
Nu har också hösten kommit, blåser och har regnat rusk imorse.. brrrr!!!
Mia, kul o se dig rida igen!!

God eftermiddag ;)
Ja, nog märks det att det är höst, huwanamej, när klockan ringde 6 imorse begamörkt, och regnet forsade ner, drog mig till 6.30, då jag släpade mig ut i stallet och gav hästarna mat och släppte ut dem.
sov vidare till 11, och gick sedan ut och skrittade Brimad en timme i skogen/asfalt, som jag alltid gör dagen efter en träning/tävling.
Har varit knasväder hela dagen, ena studen vindstilla och sol och andra storm och skyfall..
Laddar upp filmerna från gårdagens träning på youtube, men det tar sin "lilla" tid, eftersom jag inte vet hur man klipper i filmerna och pappa filmar på i jäkla långa sekvenser ;) massa oväsäntligt som är med ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#3 Visst är det trist med hösten?? Brrrrr…
tycker det är kul att se de lite längre klippen för då får man en helt annan känsla.

#4 haha, inte när dem är 24 minuter långa ;)
dessutom nekar youtube dem :( så nu har jag problem, för jag vet inte hur man kortar ner filmer :(

Godkväll!
Skoldag som vanligt, hem snabbt och sen åka ut på ärenden med mamma. Skulle handla skor och det gick som det alltid gör, mamma blir skit sur för att jag inte hittar några och stormar ut ur affären ;) Kom hem för ett litet tag sen och nu har jag massa jag måste ta i tu med, klockan är ju redan 20.20 :O Herregud!
Hoppas ni haft en bra dag
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#5 Oj då!!
God nästan mitt i natten :)
Idag har det vart en tur till willys i stan som äntligne tagit in vegetarisk "bacon"! samt "kycklingbitar" Annan smak än de vanliga quorn och sojaprodukterna samt annan konsistens! härligt!
Sen blev det en sväng till ÖoB som hade svinbilliga fleecetäcken…. strl cob…. suck, ett fleece för 49kr hade ju inte vart dumt :/
Sen ut till stallet. Red ut en lång sväng med två av tjejerna och deras hästar. Jazze, halvblodet efter lansiär är helt underbar gammal gubbe. Kusen är 26 år och höll jämna steg med Harry när vi galopperade. Vi var ute i 2timmar och 20 minuter ungefär. Red över 45an och ut på berget och alla stigarna där, massa backar både uppför och nerför, branta och mindre branta. Så idag hade jag en genomsvettig häst men OJ vad han var nöjd. I slutet så började han rentav ta det lugnt :)
Dock är han svinigt stark igen, speciellt i galoppen och om han inte ligger först. Tränar på att han ska ligga längst bak och inte i täten men det är är jobbigt för mig coh har rejält ont i händer och handleder. Funderar på att antingen lägga pelham på honom eller jaktkandaret när man rider ut…. något förslag? jaktkandaret är med tungfrihet och pelhamet är med happy mouth-aktig…. vet bar ainte vilket jag ska testa… vill ju inte lägga förs karpt på honom heller. idag går han på tredelat med liten tungfrihet.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#7 woho! jag slog ihop dem få kloka hjänceller jag har och lyckades faktiskt!
så gud nåde, youtube om det inte funkar nu, är ett annat format än vanligt dem är sparade i.
så snart kommer det filmer :D och jag vill ha massor av kommentarer nu när jag slitit som ett djur ;)