Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1185 ggr
emeliekarlssoonn
0

God morgon 30 september

MorrnMorrn alla ifokusare! :)

Ännu har man vaknat upp till en nästan becksvart morgon och man vill som dagen innan bara gå tillbaka till sängen, dra täcket över huvudet och sova till minst 10. ^^
  Idag blir det skolan först, heldag i bageriet. Har en känsla av att det kommer bli rätt segt, men det återstår att se. Och ikväll är det ungdomskväll i kyrkan. x)
 Totto får klara sig utan mig. :)

Hur ser eran dag ut? :D

MiaMaria
0

Gomorgon!

Jag har precis börjat jobba o jobbar till 15. Idag fyller svärmor år så ikväll ska vi dit o fira samt åka till huset o mäta lite rum, fönster osv.

Blåser storm även idag, 3e dagen nu, börjar lessna på all blåst nu! I princip alla fina löv har redan blåst ner så nu får man gå o sparka i dem längs gatorna ist.

mooi
0

god morgon.. Idag ska jag provköra nya klippmaskinen och se vad hästen säger om detta. Protesterar hon inte alltför vilt så blir det klippning :)
Sen ska jag ju rida, kanske smörja lite grejer… Och funderar på att åka och köpa mig en systemkamera <3

Fiona
0

God fm!

Sitter i skolan och väntar på att vi ska börja, har sovmorgon till 20 i 12 och har sen 3 lektioner, gött! Nör jag kommer hem ska jag åka och jobba, fixa i stallet & plugga. Hä'rligt kallt väder, vindstilla & sol, så himla fint och höstigt!

Ha en go dag!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

LinaN
0

God förmiddag.

Kom precis hem från gamla lägenheten. Sista dagen vi har den idag. Har fått hjälp av svärmor och 2 av svägerskorna att städa klart idag. Har bara en fläck om 1½ kvadratmeter kvar att skura innanför ytterdörren samt så hade jag tänkt dammsuga av lägenheten en gång till så den är riktigt ren.

Sen ska jag städa ur det lilla som är kvar i källarförrådet, en halv säck luserntrå, en älgkrona och diverse annat småttigt. Så ska ringa en kompis och be honom om hjälp.

Är själv hemma nu tills ca 14-snåret, ska mest bara slappa en stund och sen ska jag kolla om de öppnat vårt förråd här i nya lägenheten så jag kan börja bära upp sånt som ska vara däruppe.

Planen för stallet idag är att mocka, pyssla litet på Harry och mocka. Har bytt till torv i år, hur härligt som helst! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

Här skiner solen för fullt och jag ska snart iväg med barnen.

Söker en vet för fulla muggar som kan komma o undersöka samt vaccinera..

Peppe
0

God kvall!

Har sitter jag i 30+ i shorts och linne =D om 1,5 h kommer bussen och hamtar oss sa bar det av till flygplatsen och sverige =) BRUN har jag blivit for forsta gangen pa 10 ar haha

landar i landvetter ca halv 1 svensk tid sa blir en nattlig bilresa pa harliga 4 timmar hem sen. nar ja kommer hem ar nr 1 min lilla vovve, sen ett glas svensk MJOLK! och senare min kuse som fatt sig en genomkorare av Maria idag =) hej hopp

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Dyblygiad
0

God kväll,

Dagen började med att jag satte en deg på jäsning innan jag åkte till stallet och släppte ut hästarna, sen hem och baka bröden så jag hann äta dem innan jag skulle till skolbänken som denna gång var i Norrtälje. Hjärta + smärta = infarkt kan jag sumera dagens lektion Tungan ute

Har uppdaterat hemsidan och ska nu till stallet och natta hästarna.

Anna
0

Godkväll,

skola idag. Först arbetsliv då jag var ute på trädgård och planterade och höll på ;) Sedan lärtid, vi i klassen var ute på Riddersberg (hästanläggningen) och red, hade teori samt stalltjänst. Red Georgia, helt underbart skimmelsto som jag bara äääälskar att rida :) Gick kanon, hon gick helt underbart mot slutet (speciellt i högervarvet). Var så nöjd efteråt!

Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, försökt bli av med mitt halsont + huvudvärk, tittar på film just nu, ska nog plugga lite sedan.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cilla89a
0

God kväll.
kallt som attan imorse vid 6, när jag skulle släppa ut hästarna :O Frost i gräset och brrr, vad jag inte längtar till vintern. Höst, fine, men vinter och minusgrader är inget för mig! 
Lugn dag, lite smånervös sådär, för ikväll var det dressurträning för en tränare som ryttarföreningen bjudit in, Jan-Ove Olsson (exteriördommare, dressyrtränare) som ska vara där 1 gång i månden fram till jul. 
Skippade den vanliga träningen igår, som jag alltid har på tisdagar, för att vara med på denna idag.
Och det var nyttigt och kul att prova rida för någon annan, och det gick bra, han tyckte Brimad hade fina kvaliteer ;)
Lite piggilin idag och ville gärna älga iväg, men jag red som attan och känslan var riktigt bra för det mesta. Vill gärna gå lägre i vänstergaloppen, och dyker även lite i 10 meters volterna i trav, men det blir mycket bättre om jag skrittar en stund innan.
Han får lätt mjölksyra och blir trött.. 
Film kommer imorgon skulle jag tro :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Så, efter en lååååång dag med skurtrasor och annat så är man hemma igen….

När jag var i stallet så fick jag reda på att vårt lilla halvblodssto i stallet vart på Åby-kliniken. Tydligen så har hon inte bara en hålvägg utan en misstänkt påbörjan till hovbensrotation så hon är fastlindad i framhovarna, inget kraftfoder och så ska hon pleggas för annars så spränger hon tråden i sjukhagen…. helt hysteriskt…. Den här stackars hästen har fyllt sin skade och sjukdomskvot för flera år framöver….

Harry mådde bra, dock så märkte jag att jag slarvat litet med mockningen så imorrn får jag bakläxa mig själv ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

Måste bara säga att det är jättekul att läsa om vad ni har gjort under dagen också!!