Ritat lite idag.

Jättefin:) Du målar bra.

riktigt bra, jag gillade mest ryttarens fot, höger bak hänger inte riktigt med hästen men man känner takten, det gillar jag 
Framdelen är jättebra sammansatt,Vänster framben är för kort, om du länger överarmen av benet så ska du se att det blir mer balanserat och hästen kommer inte kännas så lång i ryggen. Bringan är suverän! Älskar den! Du kunde gett hästen litet mera bog/bogblad tror det inverkar till att man tycker att frambenet ser kort ut. Höger fram är jättefint! Älskar hur man ser att hästen sträcker fram hela partiet för att få in mer i steget.
Bröstkorgen/mage är litet rak, men inte omöjligt rak. Tror jag är van vid att rita runda o goa kallblod ^^
men bakkärran är inte riktigt lika bra. (förlåt om jag är hård i min kritik, men jag är sju resor värre när jag tittar på saker jag själv ritat.^^) Höger bak i sig är bra, men benet sitter för långt ner. Prova att flytta upp det litet så kommer bakdelen kännas bättre direkt.
Svansens ansättning är för rak. Tänk en linje från ryggen. den linjen fortsätter ut i svansen så blir det naturligare :)
Sen för att väga upp allt det hårda och "negativa" så tycker jag att du gör en hel del detaljer och kompositioner som är helt suveräna! Tycker du ska fortsätta jobba vidare, det ska till träning, träning och åter igen träning som gäller när man ritar. Jag har ritat hästar i snart 20 år och jag gör fortfarande jättemissar, jag hatar att rita hovar och är inte alls glad i att rita bakben. för de vill sällan som jag vill. Tycker som sagt att du gör ett toppenjobb och hoppas att du lägger in en ny bild med de förbättringarna som du säger att du ska göra.
Hoppas jag inte skrämt iväg dig ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag hade varit jätte glad om jag kunde teckna..
#3 blir så glad av sånna inlägg som ditt!! Ger mig chans till att förbättra mig! Det är så skönt. Frågade pappa om vad som var fel hans svar var: nä de är nog inte något fel… suck det är det ju alltid! Tack igen! Det jobbigaste i bilden var faktiskt baken och det högra bakbenet gjorde jag typ sist vilket var lite dumt för då var jag trött och orkade inte rätta till något. Men sen är den ju inte riktigt klar om ni ser kappan på ryttaren så är den halvt avsuddad^^ oops.
Älskar att rita även om resultatet bli så olika så är det verkligen avkopplande precis samma känsla som när man är i stallet, man kopplar bort vardagslivet och bara njuter.
#5 skönt att du tog det så :)
Jag försöker vara så tydlig och rättvis i mina "kritikerögon" och inte bara komma med "det där är fel" utan att komma med positiv feedback. Träffade på mycket sånt förr i tiden, när jag var yngre o ritade o det tar ofta knäcken på en… man duger liksom inte även om man anstränger sig.
Får se om jag får tummen ur och ritar något inom det närmsta :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#6 kritik är alltid bra! i alla fall i viss mån. I ridningen är det ju jätteviktigt med kritik det är ju så man lär sig! Jag vet vad du menar haft en lärare som var sån mot mig. Men nu de senare åren läste jag tre bildkurser med en lärare som var sträng men ändå kunde komma med bra komplimanger kring verken, sen hade hon hästar själv så hon tyckte nog lite extra bra om mig för det med haha!
Ja men ta och rita någon dag så kan du lägga ut lite bilder:) Man lär sig ju av att se andras också!:D
Gud så fin :) Duktig du är!