Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: träning
Läst 1041 ggr
Maliiin
0

Clinic Ewa Angantyr

Idag är det dags för mig och Cosmos att åka på clinic i Vimmerby. Det är Ewa Angantyr som håller den och jag och Cosmos kommer jobba med tömkörningen idag.

Ska bli riktigt kul å komma ut lite med lillgrabben och se vad vi kan lära oss på denna träning. Förhoppningsvis något som vi har nytta av på dressyrbanan framöverTungan ute

Kan rapportera ikväll om det gick åt skogen eller om han skötte sigFlört

Lindbygarden
0

Va spännnade! Hoppas att det kommer gå bra för er och rapporter vill vi ha senGlad

Maliiin
0

Då var vi hemma igen efter en dag i Vimmerby. Å det gick bra=) Han skötte sig. Han är så himla nyfiken denna herren! Så han ville bara gå fram till Ewa mesta delen av tiden. Måste ju kika om hon har nåt gott i fickornaTungan ute Å eftersom han bara är 4 år så kräver vi ju inte så mkt. Men tränade på spårningar. Så att han spårar ordentligt i båda varven. Å sen tränade vi på att han ska lyssna på min röst å att jag inte ska behöva hålla något i honom. Å det funkar rätt bra redan nu så detta kommer nog bara bli bättre.

På slutet tränade vi även lite öppnor. Å ja.. Han är inte så svår utan en väldigt känslig pålle. Så man behöver inte göra så stora hjälper. Å de e ju skönt de.

Så nu ser vi fram emot nästa träning för Ewa den 3 september. Tills dess tränar vi på det vi gjort idag=)

Maliiin
0

Jag tänker visst bakåt å inte framåtObestämd 3 oktober skulle det ju va så klart! Tungan ute