skratta eller gråta?
jag har varit anmäld totalt 5 ggr till tävling och kommit till start 2 ggr!! 
första gången var det dåligt väder, så vi kom inte ifrån gården.
andra gången fick han ett sår på benet några dagar innan tävling och vart svullen i benet.
tredje gången fick han ett oförklarligt sporrskav på träningen några dagar innan tävlingen.
fjärde gången kom vi till start, utan problem, halleluja, och där vi dessutom blev placerad i båda klasser, 7:a och 3:a.
femte gången kom vi knappt till start, tappade sko 2 dagar innan tävlingen och hovis kom sent på kvällen dagen innan start. så vi kom alltså med nöd och näppe till start, med en skapligt pigg häst ;) så det blev några missar, sånt han annars gör klockrent, och känslan var kalas, så jag var supernöjd ändå, blev första utanför placering i första och 5:e utanför placering i andra, så det var ingen större katastrof iaf ;)
och imorgon ska/skulle det vara dags för tävling igen, men tror ni inte hästkraken kommer in nu ikväll med en TOKLÖS BAKSKO? jo visst, guud så kuul!
ringde hovis, som inte svarade, hans fru/sambo ringde upp och hon trodde han kunde komma imorgon förmiddag, eftersom vi inte ska köra förrens lunch!
så nu är det bara att be till gudarna att hovis kan komma imorgon förmiddag, annars får jag återigen stryka mig och ytterligare 300 kr ryker till ingen nytta!
ska jag skratta eller ska jag gråta?
igentligen ska jag väl inte klaga, barn svälter i afrika, men ändå, det är så jäkla surt!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

I-landsproblem är också problem.
Håller tummarna för att ni ska komma iväg imorgon!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Men fy va drygt! Hoppas att din hovslagare hinner ut i tid!

ingen hovis :(
får väl se det positivt, har hela dagen ledig så jag har gott om tid att plugga till Kemi provet till imorgon ;)
Asch vilket missflyt, hoppas det vänder snart och går åt andra hållet istället!

blir att ta nya tag 26/9, LB:1 och LB:2 blir det då.
sedan 3/10 LB:1 och LA:1.
hade ju varit kul om jag kommer till start då 
#5 Då håller vi tummarna då istället!

lite OT men jag vill se nya bilder på er!!
var blir de tävling nästa gång?

Vilken otur du har Cilla! Men nu kan de ju inte gå annat än bättre!
Kul o se dig här igen! 

usch vilken otur! har varit med om samma sak 3-4 gånger, transportproblem och tappsko, inte är det kul, men det kommer fler tävlingar!
Lycka till 26/9!
Fy vad tråkigt världens otur >.<
Lycka till på kommande tävlingar! :)