Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 1822 ggr
LinaN
0

Bildbomd sommarbetet Harry

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer litet bilder från dagen.

Valackerna går ute månaden ut. Skönt säger ajg som ska flytta nästa vecka :D

Harry är ju bra söt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

Han är inte lika tjock som han var för några veckor sedan. Att gå ute nu när det börjar bli kallare om nätterna får ju honom att bränna på överskottet. Får se om vädret fortsätter vara ok framöver nu så han kan gå utan täcke ett tag till.

Försökte få några extriörbilder men svårt när han har sin mat att ägna sig åt ^^

LinaN
0

Rumpebild ^^

Skönt är att han inte tappat så mkt muskler i sommar. Trots att han knappt gått något. kanske ridits i snitt 1 gång i veckan hela sommaren. men ändå haft 4 veckor i sträck sommarlov.

LinaN
0

gaaahhh! Tjocka magen! ^^

FAst nu är han ju bara bukig, och inte tjock på bredden eller fläskig kring manken direkt längre ^^

LinaN
0

Harry och hans nya kompis Manolito. Tjejen som äger Lito rider AR också så nu har jag någon att bolla idéer med :D

Lito är en "problehäst" han har haft fång, har världens känsligaste mage. Han får fångkänningar om han så ens får ett halvt äpple, han är knottkänslig och sönderkliad trots daglig behandling och exemtäcke.

Men roligare häst får man leta efter. En mycket speciell herre som inte är den som är den, ibland busar han järnet, men när unghästarna får bryt på ridturen så suckar han djupt och lufsar vidare. Skönt med en klippa när man rider ut :D

LinaN
0

Slänger in en bild till på Lito för han är så söt :D

LinaN
0

och här är den nyaste hästen i stallet, bakom Fredman (den svarte) fuxen heter oskar och är hur söt som helst :D

Lindbygarden
0

Jätte mysiga bilder!

Skönt för Harry med sommarlov, han är ju en yngling fortfarandeGlad

LinaN
0

Jo han är ju bara en liten kille. Men som alltid är det ju folk som lägger sig i och tycker o tänker. Men nu struntar jag i det. Det är min häst o andra får skita i vad jag gör sålänge jag inte skadar hästen. Ganska så rättvist va? Önskar bara att andra skulle kunna hålla sina tycken o tänken för sig själva….

jag borde ju ha stallat in, jag borde inte låta honom gå utan täcke, ha nborde inte gå utan munkorg. osv osv…. jävla skitsnack. min häst… *suckar djupt*

Nåja, men han har trivts hela sommaren iaf :D

Lindbygarden
0

STallas in? Varför det? Mina unghästar går ute iallfall oktober också om det inte blir skitväder.. UTAN täcke men med full fodergivaCool

LinaN
0

#9 bara för att vissa är mjäkiga med sina hästar ^^

Han har nästan full giva, det saknas en ingrediens som inte kommit från återförsäljaren, samt att han ska ha tillskott av kalk, fosfor och magnesium…. ingen som vet ett bra "färdigfoder" med bara dessa 3 ingredienserna?

Vill helst slippa ha 3 byttor till att ösa ur.

mooi
0

#8  Så länge han är nöjd så ska andra hålla tyst.

Min lilla har tyvärr fått flytta över till rasthage redan :( Perioden när det regnade så himla mycket för ett litet tag sen gjorde gräshagarna så blöta att de knappt torkat upp än. Skit.
Men, det verkar som att vi ska släppa ut dem i de stora hagarna lite senare framigenom igen :) Annars får jag göra som förra året. från 1e dec-1e februari skickade jag hem henne till föräldrarna på semester i jättehagar med ponnyerna därhemma :D

LinaN
0

#11 jo man tycker ju det…. men nog gnällt om detta ^^

enligt de andra i stallet så är Harry nu väldigt bufflig och kontaktsökande "så mycket att det blir farligt" när de ska hämta andra hästar. då undrar man litet vad sysslar de med? han går aldrig över mig i hagen oavsett om jag har mat eller inte med mig och oavsett om jag går och hälsar på de andra hästarna först eller inte.

Lindbygarden
0

#12 Många gånger så är ju hästarna på ett visst sätt med sin ägare och på ett annat med andra. Sen är han stor så därför de kanske upplever det som obehagligare än vad det hade varit om han var en mindre ponny ex?

LinaN
0

#13 tydligen enligt henne så är ha nju väldigt deprimerad och understimulerad, söker kontakt och är jättepåig. Men Sån är han inte mot mig, inte mot min sambo eller min polare som hänger med ut ibland på betet. Så vet itne om det är en engångsföreteelse som de hakat upp sig på.

Hon berättade att i förrgår hade hon fått slå honom med grimma och grimskaft för att "freda" sig… då undrar man ju vad de pysslat med då, och om hon använt sig någon NH överhuvudtaget, för jag flyttar ju på honom med pekningar och är han för närgången så använder jag hela kroppsspråket…. Så litet ledsen blir man ju… Hon kan ju inte ha visat med kroppen att hans närhet inte är ok.

Ninnii
0

Jag tror som nr #13 skriver. Ofta vilket djur man än håller på med så brukar de vara på ett sätt med de närmaste än mot folk utanför. Detta är ganska vanligt. Harry är ju en stor häst, så han kan nog kännas som han sitter i knät fast han är en bit bort.

Visst det känns väl inte alltid kul att höra si och så om sin häst som man älskar mer än någor annat. Men alla är vi olika om hur vi uppfattar saker, så är det bara. Det är bara att gilla läget, det är inte alltid roligt, annars får man göra något åt det.