Gomorgon 15/9
Gomorgon tjejer!
Vad har ni för planer för dagen??
Jag jobbar o gör de fram till 15, då blir de middag o sen en tur till morfar som fyller 79 år. Hinner jag ska jag åka o träna oxå ikväll, agility som står på schemat.
Hoppas ni får en fin dag, här skiner iaf solen
Go dagens!
Idag är barnen på dagis och jag ska nu fara iväg och handla på ÖB.
Sen blir det att beställa mer hö plus puts av den sista hagen.
God förmiddag!
Såg på aftonbladet.se att Patrick Zwayze hade gått bort inatt.
Men det var nog skönt för han själv. Ska nog lägga mig i sffan och kolla på min favvo film Dirty Dancing.
Idag ska inte jag göra något speciellt, ligger för ankar med förkylning.
Hoppas ni andra får en bra dag!

Jag har faktiskt varit förjäkla hurtig idag ;) steg upp 6 som vanligt, fodrade och släppte ut, sedan gick jag inte in och sov vidare som jag brukar, utan jag kollade på tv till 7, och sedan gick jag ut och red, hör och häpna, brukar vanligtvis träna på tisdagar, men pappa skulle var tvugnen att stanna kvar på jobbet ikväll.
så jag red ut en sväng och sedan ner till fältet och red lite dressyr.
sedan kom hovis 8 och skodde Brimad och verkade Japp.
och sedan in och duscha snabbt som tusan, sen åkte jag med mamma till stan och sedan vidare till k-stad och sjukhuset. lång dag, kom precis hem, och ska strax ut och mocka och fixa i stallet, sedan ska jag köra in till stan, hämta upp en vän, och sedan ska vi ner till riskolan och kolla på hoppträningarna :) får passa på nu när jag inte ska träna idag.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Idag ska jag till magdansen och träna :D
sen händer inte så mkt. ska nog rida imorrn om vädret tillåter, blir nog en tur upp till grannbyn och galoppsträckan i skogen. Det är en i mitt tycke för mjuk grusväg, nästan som strandsand på den. Men den är lång o rak. Låta Harry springa av sig på den. rida den en 3-4 gånger från start till bas. dvs galloppera den bortåt, sen skritta/trava den tillbaka och sen galloppera den bortåt igen. Så blir det litet intervall men samtidigt får han rusa av sig.
Eller så hittar vi på något annat.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Vi ni ligger i töser!
#2 Så sorgligt att han är borta
God eftermiddag!
Vaknade med illamående kl. 6 imorse så ringde till praktiken och sjukanmälde mig. (VÄLDIGT motvilligt kan jag säga) Somnade efter det och sov från halv 8 till 10 i 2. Har inte gjort speciellt mkt sen dess. Kollat sista avsnitten på säsong 4 av McLeods döttrar. Mamma åkte iväg till stallet för att ge hästarna mat. Hoppas hon kommer hem med 5:e säsongen sen.
Insåg nyss hur mycket småsår jag har på armarna efter vi tagit in halmen. (Vi höll på 3 timmar i söndags och 5 timmar igår).
Får se vad som händer senare. :)

God kväll!
Har hunnit med skola, stan, surva moppen & rida. Red till en skogväg och galopptränade lite, cantrade. Sen red jag ut på ett gärde och jobbade lite på volten. Ska bli gött att träna dressyr om cirka en vecka! Har tusen grejer jag måste göra men orkar ingeting eller får inget gjort rättaresagt. Ska kolla på Andra avenyn nu vid 21 och förhoppningsi plugga lite innan jag går ut och tar in Dodde.
Hoppas ni haft en bra dag!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg