Dressyr iFokus

Dressyr

Etiketttävling
Läst 2164 ggr
AnnaB
0

Working education...

Är lite nyfiken på denna nya gren efter att ha läst lite olika artiklar om det (senast i häst & ryttare)…

Någon här inne som prövat på det? någon som känner till någon kontaktperson i södra sverige?

Själv tävlar jag enbart dressyr men skulle gärna pröva på det, tror att de lägre klasserna skulle kunna vara nyttiga för unghästarna innan man mer inriktar sig på bara dressyr, men man kanske blir så biten av det att satsar på båda två!

Lindbygarden
0

Har aldrig hört talas om det förrut. Vad är det för något?

MiaMaria
0

Är de möjligtvis Working Equitation du menar?

Har en gammal tränare som nu rider både "vanlig dressyr" samt WE o har representerat Sverige vid senaste två em, om jag inte minns fel.

Verkar vara en rolig gren, lite av varje kan man säga, dressyr, fart o fläkt, modighet osv

MiaMaria
0

Länk med info

Lindbygarden
0

Ja WE har jag hört talas om. Verkar oerhört kul!!

AnnaB
0

#2 såklart jag menade detFlört

O tack för länken, den hade jag inte själv lyckats hitta…

Lindbygarden
0

#5  bor du i närheten av ngt ställe där du kan träna?

LinaN
0

Jag har köpt filmen om WE som finns tillgägnlig i sverige och även om det ser väldigt roligt ut så är filmen huuuuuur tråkig som helst och inte särskilt informativ tyvärr, det är mycket samma sak om och om igen men utan en speakerröst som förklarar vad ryttarna gör och varför.

Så jag blev väl litet nedslagen där att den var så icke-informativ DVDn. :/

Hade vart roligare att gå på en workshop eller något o se det in action med någon som kan berätta vad som händer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Invisible
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker också att det ser jättekul ut, och skulle gärna vilja prova på det om jag fick chansen! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=5895K-Xjupk

Elshira
0

Den hästen hade då inte svårt med galoppombyten (A)

Tycker det verkar vara en väldigt bra gren för oss som gärna rider dressyr men vet att hästar behöver ha variation!

Hakuna matata!

AnnaB
0

#6 problemet är nog att jag inte vet någon som håller på med det,

är det fler här inne som bor i södra delen av landet, man kanske kunde locka ner någon att berätta mer om denna gren….

Lindbygarden
0

#10 Jag skulle tycka det vore jättekul men jag bor ju som sagt på öland och har ingen ridhäst eller ja ingen häst som är i kond för den typen av övningar.

Vet att det finns i Göteborg bla och hon kanske kan tänka sig att komma neröver för en helg?

LinaN
0

#8 det där såg ju mkt roligare ut än DVDn :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.