Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 833 ggr
emeliekarlssoonn
0

Godmorgon 10/9

Godmorgon! :)

Vaknade upp och var totalt död. Är supertrött. Hade tänkt att gå och lägga mig tidigt igår kväll men kom hem vid kvart över 10 eftersom det var utebio i Åby.  Mamma Mia, ingen superfilm kanske men den funkade.
 Idag är det skolan som gäller 8-3. Hem, käka och byta om och sen iväg till stallet. Får se om jag rider idag eller inte. Sen tidigt i säng så jag kan få sova ordentligt. :P

Vad händer hos er idag? :)

MiaMaria
0

Gomorgon!

Så kul att morgontrådarna kommit tillbaka! Och överlag är de mkt bättre aktivitet här inne, bra gjort allihopa!

Idag jobbar jag fram till 13. Sen blir de nog hem o sova en stund, har inte sovit mkt i natt då mannens telefon har varit helt körd i natt, levt om o haft sig utan anledning, hur skumt som helst!

När mannen slutar vid 17 så ska vi åka o kika på ett hus, va där förra veckan men ska dit o kika igen, ska bli såå kul!

Ja nå mkt mer blir de nog inte idag…

Lindbygarden
0

God morgon!

Håller med Mia om att det är trevligt med morgontrådar igen!

Kan du inte ta lite bilder på huset Mia? Jag är supernyfiken!!

Här kommer det bli lugnt under dagen, är fortfarande sjuk men känner mig lite bättre. Sambon fodrade och släppte ut hästarna idag så det är jag hemskt tacksam för!

Annars så händer här inte så mkt idag utan vi tar det lugnt.

LinaN
0

Gomiddag.

jag började dagen med att bli halvt ihjälskrämd när jag kissade imorse. Kom en iller och strök sig mot mina fötter när jag satt där i godan ro o strilade utan någon tanke på att odjuren inte vart inlåsta. Tydligen glömde vi att stänga in dem i deras sovbur igårkväll.

Sen var det att äta frukost, klä sig och åka in till sjukhuset. De gjorde en datortomografi av min hjärna idag. så om 2 veckor något ska jag få besked på om jag har en hjärna. ^^

Sen åkte vi tillbaka in till stan (sjukhuset ligger utanför stan i ett underbart grönområde, jättefint) gick till biblioteket och lånade den kurslitteraturen jag ska läsa och göra analys av. Sen gick vi till hobbybutiken som hade en Felxicurve! ni vet en sån man använder när man ska ta mått på hästens manke och rygg för att leta sadel :D kostade kring 50-lappen och inte som de hutlösa hästsportsbutikernas priser på över 100-150kr/ st. Skitnöjd :D

Sen fyndade jag en supersöt klänning på kappahl för 149kr som jag ska ha på syrrans examensfest på lördag. samt så köpte jag 2 par strumpbyxor på åhlens. Efter shoppandet blev det en syndig mjukglass och sen åkte vi hem :D

Så nu kollar jag vad folk skrivit och sedan ska vi till rollspelslokalen vid 15-snåret och vara där tills ikväll. Tyvärr finns där inget internet så efter 15 så blir det tyst från min sida :/

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

sitter och velar om jag ska klippa Blacky ikväll eller inte. han kommer va helt dyngsur efter träning. men å andra sidan är detta sista gången jag ser honom i sommarpäls så drar mig lite för det…

sen har jag en svenskauppsats jag borde skriva istället ;)

men hur som helst har jag iaf dressyrträning ikväll =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

mooi
0

God Eftermiddag

Idag startade jag 05.45 och för en gångs skull inte helt dödstrött men det kan ju bero på att jag gick och la mig 19.30 igår :p Sen iväg till jobbet där jag jobbade till 13:15, tanten skickade hem mig lite tidigare för vi var klara med dagens sysslor.

Nu sitter jag hemma och slänger  i mig nåt att äta innan jag sticker till stallet. Och eftersom det är sånt uuunderbart väder blir det nog en skogstur idag.

Lindbygarden
0

#4 Hua va ledsamt….

#5 Låter underbart med en skogstur, jag hänger på!!Flört

Peppe
0

Träningen idag gick verkligen jättebra. första gången vi tog oss igenom en förvänd galopp åt höger utan att tappa takten =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~