Godmorgon 9/9
Ja då sitter man här hemma med ruskig hosta och två småbarn som verkar bli sjuka ..igen!!
Frågan är, kan man smitta om varandra direkt efteråt och hur sjutton ska man då bli av med bacillen??
Så idag kommer jag bara vara hemma och kurera mig och barnen.
Så vad har ni får planer idag?
Jag vill gärna veta hur Lina känner sig idag, om hon har massa träningsverk efter gårdagen med exotisk dans
Morrn gott folk! :D
Ang bacillerna, de muterar så man kna smitta om varandra gång på gång. Men oftast så brukar man kunna klara sig ändå då immunförsvaret går på högvarv o dödar det mesta. eller så har ni träffat på någon med en snuva eller något.
DAnsen! ja denna dansen! Har inte haft så roligt och tränat samtidigt sen, jag vet inte när! Det var jobbigt, det var svårt men OJ vad kvinnlig man kände sig helt plötsligt. Det var ok att puta ut fettomagen, knipa med rumpan och vicka på höfterna! SAnninge att säga så har jag mer träningsvärk av att jag använda Wii-et i förrgår än av dansen. Visst jag känner av litet magmuskler, framförallt i sidorna av magen. Men det är inget som bekommer mig.
Ofta när jag tränat så blir jag jättestel i bäckenet och kan knappt röra mig. Men igårkväll och idag har jag vart mjuk o följsam i bäckenet. Så om vädret håller i sig eller blir bättre så ska jag prova att rida och se hur det känns. Kändes som om en del sänningar i framförallt höger höft började lossna igår :D
Här är det molnigt och dant, men ingen nederbörd, ännu… man kna aldrig lita på SMHI till 100%
Annars så ska jag packa mer kartonger. Boka tvättid för nu börjar tvättberget ta överhanden igen. Sen när det mesta är torkat så ska en hel del av det också packas ner. Bara 14 dagar tills vi får nyckeln! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jobb, jobb o åter jobb. Hem till middag o sen träning med hunden. Rallylydnad som står på schemat idag. Rallylydnad som står på schemat idag, kul!
Så nå mkt mer hinner jag då inte med idag.
Lina, hur kom du på tanken att börja med magdans??
Magdans verkar superkul men har inget närmare än 8 mil bort. Så det får vara.
#2 vad är rallylydnad????????
#2 jag har varit fashinerad över magdans i många många år, men det har aldrig blivit att man fått tummen ur. Litet "nej jag vill inte gå själv, känner ju ingen där" eller så har det vart pengar som saknats eller så har dansen legat för långt bort. Första riktiga kontakten med magdans jag fick var när jag fyllde 18 och en kompis flickvän dansade för oss :D Vart supermysigt.
Sen är ju magdansen mycket om kroppskontroll, och är en dans för kvinnor av kvinnor (även om männen uppskattar det oerhört) och kroppskontrll är ju bra att ha när man rider, speciellt att kunna isolera vissa rörelser, tex bara ha rörelse i bäckenet men inte i bröstkorgen. Man får en oerhörd självkännedom och en väldigt bra hållning.
Så jag kände att det är ett sätt att kombinera nytta med nöje, och vad jag kan komma fram till änsålänge så har jag ingen smärta (i den vanliga bemärkelsen, visst känner jag av bäckenet men jag kan gå normalt) och sgtelhet i bäckenet. Vilket är väldigt bra för att vara min kropp. Så om jag får ont efter ridningen så dansar jag litet o sen så är det förhoppningsvis bättre.
och att dansen får min kropp att släppa efter på gamla spänningar och smärtor gör ju att ridningen förhoppningsvis kommer bli bättre och smärtfriare framöver :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3 Haha jadu, de är en mildare form av tävlingslydnad, inte lika hårt o man gör de med glädje tillsammans med hunden. De är en bana man går med uppsatta skyltar om vad man ska göra vid varje skylt, tex en där hunden först ska sitta "fot" sen framför dig o sen svaluta med att gå runt dig o sätta sig fot igen. Finns även övnigar där du ska gå slalom kring matkoppar med massa gott i osv, så en lekfull lydnad kort o gott 
#4 ok, ja då förstår jag, låter kul!