Riksfinalen på Flyinge!!!
===
Är så lycklig så jag vet inte vad!
I lördags, 15/8, var vi på Tjolöholm för att köra våran sista lagserietävling för i år. Vårt lag låg på andra plats efter 2 tävlingar. (Det är de två förtsa lagen som får gå vidare och köra på Flyinge.)
Efter att lastat hästen klockan 05.30, hämtat upp groomen så bar det av till Tjolöholm. Jag skulle inte starta förräns klockan 13.00 men vetbesiktningen var mellan 8-9.30 så alla fick vara där i tid. Väl på plats så anmälde jag mig och sedan gjorde besiktningen Allt klart för att köra. Bill fick göra sig bekant med området, mycket gräs över allt, snacka om att han var lycklig.
Jag var så deppig efter förra tävlingen då vi var i Vartofta och domaren tyckte inte vårt ekipage såg speciellt proptionerligt ut. Mne nu när jag hade kört mitt dressyr mönster och domaren gick ur sin bil som dom satt i, så hälsade jag och tackade, sedan sa hon till mig att det var en väldigt duktig häst, för att vara så liten, som gick så fint på den stora banan och mycket bra gjort av kusken. Jag började nästan gråta så glad blev jag. Behövde verkligen höra det. Det visade sig att jag hade fått 50straff = 110poäng och delad 2:a plats.
Sedan i precisonen så gick det jätte bra trots jätte högt gräs och vi klarade grundomgången. Sedan var det omkörning direkt. Den klarade vi oxå utan att riva några bollar. I precisonen kom vi 2:a, vi blev slagna av våran lagkompis, så det gjorde inte så mycket.
Det visade sig att vårt lag vann denna deltävling, jippi. Men sedan när de räknat ihop totalen så kom vi 2:a efter de otroligt duktiga Nordhallänningrana.
Men vad gjorde det vi kommer med till RIKS finalen på Flyinge 3-4 oktober i allafall, då varje distrikt får skicka två lag , aaaaaaaaaaaah är så himla häfftigt! Nu har man fått gått hela vägen.
Jag ska verkligen åka dit trots att jag kommer vara stor som ett hus, insåg att det bara var ca. 1 1/2 månad kvar till jag ska ha barn. Men de får väl köra omkring mig i en rullstol
, för dit ska vi, Bill och jag och vårt lag.
Ville bara dela med mig av detta.
Sedan vill jag säga ett stort Grattis till Annica L här på Shetlandsponnyforumet som blev delad total 2:a med mig, med samma dressyr poäng ochen 4:eplats i precison ! Shettisar är helt enkelt bäst, liten som stor!
Har tyvärr inget kort från gårdagen med skickar med en bild från förra året i stället.
Vi fick även pris för finast svans

Grattis :)
Wow!!!! Så häftigt! Stort GRATTIS och givetvis hoppas vi på bilder!
Grattis :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Grattis!!
Tack så mycket. Tycker det är så coolt att lille Bill som är 85cm imanken ska till Flyinge och slåss om placeringarna.
Det är verkligen superhäftigt och glöm inte hålla oss uppdaterade med bilder mm