Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 1308 ggr
Peppe
0

Prisgissning?

Någon som kan våga sig på en gissning om vad följande häst kan tänkas kosta?

• valack
  • född 2002
  • runt 160 hög
  • e. Playboy - Silbergraf
  • utbildad LA men har inga meriter
  • inga olater vad jag vet, allmänt fin och trevlig häst med kapacitet

allt jag behöver är en ungefärlig gissning. över/under 100 000? uppåt 200'?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

hm, jag kan tycka den är värd runt 70.000 eftersom den inte har några meriter, men sen är hästarna idag sanslöst dyra, så jag skulle inte bli ett dugg förvånad om dem begär runt 100.000, men jag tror absolut inte dem begär över 100.000 kr.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

vicc
0

håller me cilla, jag skulle inte betala mer än 70000 för en sån häst.. iof kanske den har en bra stamm? har inte koll på den.

corallen
0

Jag gissar på 60 000 kr.

silvery
0

med tanke på att folk säljer omeriterade hästar födda 96 med pålagringar för närmare 500 000 gissar jag på ÖVER hundratusen

Lindbygarden
0

Håller med ovanstående skribenter gällande prissättningar men jag skulle inte betala över 100 för en sån häst så jag tippar och hoppas på under 100..

Skulle faktiskt betala mer för en fin treåring med goda resultat på treårs..

Peppe
0

om jag har fattat allt rätt så importerades han i höstas så han har ju inte hunnit tävla mycket alls i sverige. han är väldigt väl grundutbildad men på tävlingen senast sket det sig eftersom han var rädd att gå förbi på ena kortsidan. jag vet inte om han föresten är tävlad nåt i tyskland när dom bodde där, kan mycket väl vara så

suck kan ändå inte köpa nån mer häst, men drömma går ju alltid.  sen är det min tränare som äger den så kanske att jag får rida den nån gång iaf =)

Invisible
0

Jag skulle chansa runt 80 någonting, men jag har dock ingen koll på stammen. :)

SamanthaJones
0

jag skulle vilja säga cirka 50 000-65000 för jag är inte förtjust i stammen  men jag tror att den kan ligga på cirka 130 000….

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag tagit några väldigt fina bilder ;)

han ser brun ut pga solen och smutsen

Peppe
0

på bilden i #9 så är den långa röda byggnaden det "andra stallet", sen ligger ridhuset baom det. i det vita stallet bor blacky, och blacky själv står i rött täcke till höger =D

söthästen =D

SamanthaJones
0

Vad är det för pris nudå?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Peppe
0

#11 har inte frågat än =)

Maliiin
0

Har du lagt shettis åt sidan helt eller?Flört

Peppe
0

#13 japp, det ska jag ta tag i när jag är gammal :P finns ju ändå inga jag vill ha (och som ägarna vill sälja heller för den delen)

pratade med maria idag och jag ska iaf få provrida Paganini nån gång, även om det inte blir aktuellt med nåt köp =D

Tusen
0

Mittt halvblod sålde jag för 35 000kr e.Ampere och hon hade minst lika hög utbildning och dessutom även egna tävlingsmeriter i hoppning. Tycker inte att denna häst är värd mer än 40 000 kr.

MiaMaria
0

Tycker de ser ut o va en fin häst de lilla man ser på bilderna. De verkar ju även vara privatperson som säljer så då blir inte priset lika upptrissat, men skulle tro att hon kan plocka ut runt 100 tusen för den om den är hel o frisk samt sen beror de ju på hur den är riden och hur den är att rida såklart

Lindbygarden
0

75000 - 100 000 känns som ett skäligt pris.

Peppe
0

#16  han är inte lika tanig i verkligheten så han är egentligen finare ;) sen är han egentligen svart också Kyss

Det är ju Maria som äger den så den är ordentligt riden =)  en hopptönt sa hon att det var igår, gillar inte alls att hoppa XD även om han hoppar jättefint när han väl gör det, låter precis som min Peppe

Peppe
0

Jag kan helt enkelt inte släppa den här hästen… nu vet jag prislappen och många av er var inte långt ifrån, en prickade tom rätt ;)

sen har jag fått reda på lite mer och han är utbildad LA+byten. Han har nu placeringar i LA (och det med en ryttare som knappt ridit honom innan), nu när han börjar vänja sig vid hur en tävlingsbana ser ut ;)

Den här hästen har verkligen fångat mitt hjärta, jag kan helt enkelt inte släppa honom. Samtidigt som han har utstrålning som en tävlingshäst så är han relativt cool (om man jämför med resten av hennes nervvrak), han är helt okomplicerad i all hantering och vääldigt gosig. kan stå hur länge som helst och bli kliad. sen att han och Blacky är bästisar och jättesöta ihop gör ju inte saken sämre Kyss

Lindbygarden
0

Ahhh… det är jobbigt att bli förälskad i en häst om man inte har möjlighet att köpa den. Finns det ngn liten liten chans?

Peppe
0

nej det gör nog inte det… jag kommer inte ens få behålla Blacky Gråter

Lindbygarden
0
f97lintro
0

Vad menas med meriter?

Lindbygarden
0

Om de har tävlat med goda resultat.

Alex
0

#21 Men va, varför inte? Förvånad

Vad var prislappen på honom, om man får fråga?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Peppe
0

#25 jag har inte betalat honom själv och har ingen möjlighet att försörja honom själv heller. mina föräldrar är rädda att jag bara ska sitta hemma och inte göra nåt nästa år när jag tagit studenten, och om jag pluggar på annan ort så vill dom inte betala för honom inne i en stad där stallhyran är så mycket dyrare…. jag tycker ju att allt går att lösa och i en större stad är det lättare att hitta medryttare/fodervärd… men å andra sidan klarar dom inte att sälja honom utan min hjälp och dom verkar inte vilja få ut honom på annons på stört så förhoppningsvis blir han kvar ett år till. men det är helt klart på lånad tid jag har honom nu… så chansen att få dom till att köpa ännu en häst nu som dessutom kostar 130-150 000 är obefintlig… även om jag i det läget jag sitter kanske skulle få ner honom till 100' men lite tur men det förändrar ju inget…

men jag får iaf rida Paganini när jag vill, speciellt eftersom Maria är gravid nu. men det är ju inte samma sak =(

HannaT
0

#26 Gud va trist Peppe! Hoppas det löser sig.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Lindbygarden
0

Ja verkligen jättetristRynkar på näsan

Peppe
0

ja det tråkigaste är att behöva sluta rida utan att ta beslutet själv, att tvingas till det…