Hingsten Flash
Hmm inte hört talas om honom…

Jag har hört om ett antal hästar, både "halvblod" och ponnyer som haft denna Flash (Flush har jag även sett) i stamtavlan. Dessa hästar har alla kommit från samma ställe på visingsö. Bland annat en c-ponny som var haflingerkorsning (han var väldigt rastypisk) och han hade Flash som pappa.
Vet inte alls vad denna Flash är för en häst, men baserat på den erfarenhet jag har av hästar från det stuteriet o salustallet, så får jag känslan att stamtavlorna inte alltid är helt äkta…

#2 Flush eller Flash, vi är själva osäkra.. Dessutom står det okänd i hennes pass, men fått höra ryktesväg att hon är efter denna Flash (Flush?).. Dock mejlat dem på visingsö för att kolla OM hon är uppfödd där över huvud taget..

Kan du inte höra av dig till stall R******, för jag antar att står där? De har ju hemsida med mail. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#3 meddela gärna om du får svar =)

#4 Gjort det, men ännu inte fått ngt svar..

Fått mejl nu av de på Visingsö. Ettan är enligt tidigare rykten därifrån och efter Flush och undan Miranda (e: Monaco).. Längre bak i moderns stam hittar man Utrillo och Chagall och på faders sida hittar man Karriär.
Huruvida det stämmer har jag ju ingen aning om eftersom hon inte är reggad med stam. Kan man DNA-typa äldre hästar om båda föräldrarna lever för att fastställa stam? Vi har ju senare tänkt avla på Ettan och vore ju roligt om dessa föl får gröna papper (om det blir så trots att morfadern ej är godkänd?).