Pris på kandar...
Är det bara jag eller är det flera som slagits av tanken att normalpris på ett vanligt träns ligger mellan 200-500, men att så fort det rör sig om kandar så skjuter priserna i höjden avsevärt oavsett kvalite osv.?
Varför gör den där lilla extra raka skinnbiten att tränset kostar nästan det dubbla mot vad det hade gjort annars? Självklart finns det ju den billiga varianten av kandar med men generellt tycker jag ändå att det är såhär!
Här hemma har vi gammla fin akandar som är i utmärkt skick i alla de färger och varianter och det är jag verkligen glad över då jag annars älskar att ha lite olika träns till mina hästar och gärna byter lite då och då…
Ingen mer än jag som tycker detta verkar lite underligt…?
Hakuna matata!
Jag tycker att det är underligt att det kostar så förbaskat mycket så fort det kommer på ett litet märke som säger att detta är "ditten eller datten märke och därför kommer vi nu ta avsevärt skyhöga priser för det."
Speciellt när lädret är likvärdigt både i material, hållbarhet och utskärning i både det dyra tränset för 600kr och det billiga för 150kr. jag har ju sagt det innan att jag lägger som max 200kr på ett träns.
Men jo, det är underligt att det skiljer så otroligt mellan kandar o vanliga träns.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.