gummi vs neoprenboots
Vad föredrar ni? Vilka är tåligast, skyddar bäst, snyggast enligt er smak osv.

neopren..
snyggast + av nån anledning har jag fått för mig att gummi skaver i karleden, vilket inte neopren gör.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Neopren om de är torrt underlag, men gummi vid blött. Neopren suger åt sig så mkt vätska så dom bli jätte tunga om man rider där de är blött
Neoprene i ur och skur…
finns inga hela gummiboots i min tottos storlek…. jag har tur som fick på XXXL-neoprenebootsen från H**ks på honom… :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag gillar gummi eftersom de neoprenboots jag har sett lätt viker upp sig ifall man går i djupt underlag. Dessutom är gummi lättast att hålla rena. :)
Rent generellt så ogillar jag de delade gummibootsen men älskar de som är hela (alla andra jag stött på hatar dem iom att de är så svåra att få på.) ska se igen sen om det finns i harrys storlek på hela gummiboots…. folk av idag är så bekväma ^^ man ska bara knäppa fast utrustningen, ingen fysisk aktivitet :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Gummiboots om det är väldigt blött, och då vill jag ha den sort som man får dra över hoven. Har inte hittat några delbara som håller måttet.
Annars är mina älsklingsboots Prof Choices ballistic boots, de sitter som en smäck och skyddar kanonbra.

Egentligen gillar jag neoprenboots bäst! Men då jag har shettis.. Så får man ta det man hittar i den storleken. Så just nu har jag fått tag på gummiboots med kardborreknäppning. Å dem gillar jag faktiskt! Smidigt när man bara kan skölja av dem=)

jag har både neoprene och gummi
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag har boots i både gummi och neoprene och båda typerna funkar utmärkt och utan skav. Tycker att neoprenebootsen är lite snyggare och lite mer hållbara om hästen verkligen trampar ordentligt på sig, men de i gummi är ju hur enkla som helst att hålla rena!
neoprene-boots håller bättre, iaf om man har en totto som trampar på sig med brodd, då går gummit sönder direkt.
#4 jag har helt andra erfarenheter. Gummibootsen viker upp sig och hamnar åt fel håll ut och in om rider i tex snö, medans neoprene-bootsen sitter där dom ska, iaf för det mesta. Har hänt ett par ggr att mina neoprene har vikt sig också, när det varit riktigt tung tösnö som pressats upp mellan bootsen och hoven.

Kan lägga till att jag förut red mkt med flapperboots o dessa va jag jätte nöjda med. Dock är de man köper i sverige i jätte dåligkvalite så då blev de inte fler såna för mig än de jag bunkrat upp när jag varit iväg. Kanske kommit in de med bättre kvalite nu, va länge sen jag kikade sist

gummiboots i hagen och neoprene när jag rider…
är det blött där jag ska rida så kan gummiboots funka.