Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettövrig-dressyr
Läst 1388 ggr
Cilla89a
0

vad är detta? :/

ska tävla på lördag, eller nu är det bara kanske, eftersom Brimad idag på träning av nån anledning fick skav av sporren? Foten i munnen 1*1 cm, det har inte gått igenom huden..
och enbart på höger sida.. under dessa 7 månader jag haft honom har han inte fått skav överhuvudtaget av mina sporrar, jäkligt lustigt att han ska få det nu, men ack så lägligt, eftersom det är tävling på lördag Tyst och detta blir då 3:e gången gilt som det kommer saker ivägen för tävling.
första gången kom vi inte iväg för dåligt väder, andra gången så gick han av transporten snett några dagar innan tävling, och fick ett sår på benet, så han vart svullen..
och nu oförklarlig skav av sporren?
jag blir så trött.. tur att det enbart är på hobbynivå det hära ;)
vi får helt enkelt se hur skavet det läker de närmaste dagarna nu då, annars blire strykning och några hundralappar slängda i sjön, IGEN!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Men vilket jäkla oflyt!

Marija
0

men usch va tråkigt…

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cilla89a
0

Det blev strykning trotts allt :/ Han envisades med att klia bort skorpan, och huden är supertunn.. Vill inte att riskera att rida med sporrar och så går huden sönder :/ I vilket fall som helst, är det ju inte så kul att komma till tävling och folk ser skav av sporren.
Så är det, så är det.
Provar igen 9/8!! Kan ju bli intressant att se vad som kommer ivägen då Flört

exitingsvillemo
0

#3 du får rida sporr-fritt fram till tävlingen nu då =) och linda in honom i bomull eller nåt.

Hockeyutrustning kanskeObestämd

Marija
0

#3 Men fyy! Låter ju inge kul.

Håller tummarna för att du kommer iväg 9/8 =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MiaMaria
0

De du kan testa är att försöka lägga ett lager silicon över sporrspetsen o de om de blir bättre

Cilla89a
0

Fast min tränare sa igår att man inte behöver ha sporrar på lokal tävling :)