Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 1547 ggr
kaka1234567
2009-07-12 03:01
0

Hovslagare.

Jag kommer troligt vis behöven hovis eftersom jag snart får tango om ägaren säger ja.

Jag bor i stockholm och skulle behöva en bra hovslagare i stokholms trakterna.

Glöm inte pris m.m

Numer(Pma nr isåfall)

Fackta vad som är bra dåligt med hovisen.Vad kostar värkning skoning men de viktigaste är att han/hon är Bra inte priset.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
2009-07-12 11:59
0

Putt ingen som har en bra hovis i stockholm?

_Mvh kaka
_

Marija
2009-07-12 13:57
0

Det lättaste är nog att fråga ägaren!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LinaN
2009-07-12 14:56
0

Eller fråga de som står i samma stall som du kommer stå i… de brukar veta vilka som är bra och inte….

som jag tex, har en skitbra hovis men han kostar 620kr för att verka min häst på ett ändåmålsenligt sätt och så som jag vill ha det. det finns en annan som är billig o han tar 200 för att verka min häst, MEN han verkar inte bra, tar alldeles förlitet och verkar (samt skor) alla hästar jättelånga i tårna bara för att han rider o tränar western så ska alla hästar, även dressyrhästar ha westernfötter… :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

kaka1234567
2009-07-12 15:09
0

#2.Nja hans hovslagare gjorde att han fick så ont att han inte kunde ridas på 1 månad.O är nu tvungen att anvbända stötdämpande silekon i ftam hovarna.

ja de går också men de sa att ingen av dem förtillfälet har en bra hovis efterso alla råkar ha samma hovis.Den första hovisen värkar bra men jag behöver skor också.Den andra hovisen är billig men jag vill inte ha westen hovar.

_Mvh kaka
_

LinaN
2009-07-12 21:59
0

#4 och bägge oavsett vilket befinner sig i västra götaland. min hovis skor ju också men inte min häst. för en helskoning tar han 900 kr. men som sagt, du befinner dig i stockholm o det är litet väl långt hit….

har du frågat på andra forum? tex connemara/welsh/ridtravare osv? även om det är rasforum så måste de ju ändå sko/verka sina hästar.

Eller så sätter du dig med telefonboken och börjar ringa runt till olika hovisar i kommunen hör dig för om pris och frågar efter referenspersoner som du kan ringa o fråga om hur hovisens jobb är och om h*n är bra. för frågar man en hovis "är du bra?" så kommer de vara den bästa hovisen du någonsin mött på.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

kaka1234567
2009-07-12 22:09
0

ja men inte connemara/welsh/ridtravare tack för tipsen =)

_Mvh kaka
_

MiaMaria
2009-07-14 14:09
0

Jag hade en toppen hovis när jag bodde i sthlm, södra delen, vet inte hur långt han åker men om jag inte minns fel så åkte han en bit. Verkligen en toppen hovis, som både normal o varmskor, allt för att hästen ska få så passande skor som möjligt. Tar rätt lång tid på sig men de blir bra o rätt så dyr, kommer inte ihåg exakt hur mkt, men ungefär 1000:-/häst (vi hade allt på faktura o jag såg sällan till dem då vi hade en som skötte de)

Är de intressant så kan jag skicka nr till dig

kaka1234567
2009-07-14 15:31
0

Ja gärna men kan han klara av en häst som inte tycker om att bli skod.Han har dåliga erfarenheter av hovisar.Han har en på ridskolan den hovisen är inget bra.Han råkar gämt klippa bort för mycket o han har extra känsliga hovar .Den hovslagaren har gjort att han blev tvungen ha stöt dempande silekon i fram hovarna o inte kunat ridas på flera månader.

_Mvh kaka
_