Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 2204 ggr
Peppe
0

Era planer/drömmar

Nu är det väl dax för en uppdatering om era framtidsplaner, både över lång och kort tid! =D

som en utökning; skriv av er allt ni har funderingar på, drömmar, möjligheter osv att genomföra i framtiden/håller på med

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiona
0

Dodde: Äntligen verkar det som jag har hittat en sadel som passar så nu blir det till att börja skritta och bygga upp kondition. Så fort vi har fått upp konditionen ska vi börja träna för dressyrtränare. Sen är planen/drömmen att vi ska komma ut och tävla lite i både dressyr & hoppning. Men den största drömmen är att allt ska klicka och att jag får ha kvar honom så länge som bara går!

Fiona: Tre tävlingar är ju inplanerade nu i sommar får dock se om vi hänger med på alla, beror på om alla i laget kan på alla tävlingar för då får vi växla. Planen och målet är väl att vi ska sätta dressyren bättre och jag har änkt att hitta någon tränare även här för att vi ska kunna utvecklas. Drömmen är att allt ska klicka även här och att vi ska sätta ett dressyrprogram med bra procent!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lindbygarden
0

Oj va svårt! Eller ja inte jätte svårt men om man ska försöka strukturera upp det.

Min "dröm" är att få rida svår dressyr samt gärna också tävla.

Min plan är att på sikt börja träna och tävla de unghästar jag har hemma samt de som kommer i framtiden. Idag har jag ett riktigt fint avelssto som betäcks med en gångartshingst av beprövat blod samt hennes två söner. Dock kommer en av sönerna att säljas för att ge utrymme till fler unghästar samt investeringar iform av nya betäckning, trailer etc.

Har också en hoppstammad åring hemma som jag inte riktigt vet ännu om jag ska göra dressyrhäst av eller om hon ska säljas i framtiden, alt matchas av hoppryttare. Har dock inte råd att sponsra ngn med gratishäst utan vill ju givetvis se till att ha de alra bästa förutsättningarna själv för min och familjens ridning.

Mina förutsättningar är rätt goda

Jag har eget stall

Har unghästar på tillväxt

kommer ha flexibelt jobb

Bra tränare inom 10 mils avstånd.

En förstående sambo- ack så viktigt!

Barn som visar intresse.

Minus är att jag inte har ngn läromästare hemma, inget ridhus samt långt till träningar och anläggningar. Men det ska gå!!

Kortsiktigt så arbetar jag just nu med ungponnyn på töm mkt för att också lära mig själv samt få träning inför att det är dax för de stora hästarna, kommer också börja ta lektioner i höst för att få igång min egen ridning samt stärka mig så jag kan hålla mig kvar på unghästarna senOskyldig

I år kommer vi

fixa iodrning nya boxar i ladan alt ladugården

Kommer unghästarna lasttränas och påbörja en långsiktig miljöträning med resor till ridhus, musik mm

De kommer börja löshoppa så smått- alla hästarna kommer gymnastikhoppas oberoende av ålder.

De kommer börja få känna lite på att ha gjord mm men ingen direkt longering etc då det sliter mkt.

Kommer också förkovra mig så mkt som möjligt i tömkörningens ädla konst.

Drömmen också vore att hitta en läromästare/äldre häst som jag kan komma ut på tävling med!

Det var lite om mig … men hur är det själv Peppe?

Lorita
0

Planer 1:

tävla Ametist i western dressyr nästa sommar.

möjligheter:

Goda han svarar bra för träning och jag har just skaffat en bra sadel som jag och hästen trivs i Skrattande

-----------------------------------------------------------------------------Planer 2:

Gångarts-diplom och diplom på Karisma 2010

möjligheter:

Goda då hon redan är visad och löshoppad med goda omdömen Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Marija
0

Att kunna rida Chikina stadigt i form i samtliga gångarter (på god väg faktiskt!) :) Längre fram vill jag gärna komma ut på någon dressyr (ev hopp) tävling!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Peppe
0

jag sitter mitt i skiten kan man väl säga… vet varken ut eller in..

Blacky är 13 år, jag kan inte ha honom livet ut och måste alltså sälja helst i år, senast nästa år. Detta är nåt jag egentligen inte vill men som sagt, det funkar inte att ha honom i 15 år till och vi förlorar för mycket ekonomiskt genom att ha kvar honom längre.

Problemet är ju då att jag inte har nån häst längre. vi har inte råd med en storhäst och mamma och pappa totalvägrar att ens försöka lösa det, jag får inte ens sälja blacky och köpa storhäst för pengarna. dom säger att jag får köpa en själv när jag har råd. om 10-15 år med andra ord, men vid det laget tror jag inte att jag kommer ta upp ridningen igen, känner mig själv så väl. kommer antagligen ha skaffat shettis istället då. grejen är ju den att jag inte vill sluta rida än men kommer antagligen tvingas till det…

jag vet inte vad jag ska ta mig till, sitter helt fastkilad Gråter och med dessa framtidsutsikter så känner jag att, varför träna? om jag ändå ska sluta rida inom ett år så behöver jag ju inte slänga bort pengar på det…

[Nesslan]
0

Golden: I år planerar jag att ställa ut ett par gånger i sommar/höst och förhoppningsvis få minst 41p och då är hon berättigad till SUCH Skrattande Tänkte också börja köra lite mera med henne i höst på helger och lov.

Annat är att jag hoppas komma in på Strömma Naturbruksgymnasium inriktning hästhållning. Och hitta en häst att ta med till skolan och rida. Det finns några stallplatser på skolan och en 60x20 ridhus och tränare så det hade ju varit kul att ha en häst att träna och tävla.

Lindbygarden
0

#5 Men nej vilken rävsax!Rynkar på näsan

Du kan inte låna en yngre häst att träna och tävla åt ngn under en längre period?

Peppe
0

#7 grejen är ju den att jag egentligen inte vill tävla, så ingen vill ju låna ut en häst heller då… det finns för övrigt väldigt dåligt med sånna hästar här omkring…

sen är jag sån att jag slutar hellre rida än rider på nån gammal skogsmulle… ska det va så ska det va liksom

Lindbygarden
0

#8 Hmmm .. då är det lite klurigare. Men det är om någon skulle få barn eller liknande då kan du hitta en bra häst på längre tids foder.

MiaMaria
0

Jag har inga som helst hästplaner närmaste tiden. Alla frågar mig om jag inte ska ha häst igen, men jag har ingen som helst lust med de nu, har så mkt ändå.

Men i framtiden har jag jag o Zickan en dröm, när jag, Niklas, Zickan o Oskar har köpt den stora gård med två bostadshus osv som vi vill ha, då ska jag o Zickan ha varsin häst som vi kan åka runt på, typ nån snäll gammal islandshäst eller nå, men som sagt, de e en ren dröm, frå väl se vad de blir.

Annars om de blir nån häst för mig någon gång så ska de vara en stor dressyr häst med riktigt bra gång o som jag åtminstonde kan rida st george, annars får de vara Oskyldig

Peppe
0

#8 det är svårt att hitta ändå :/

känns som mitt liv kommer ta slut till hösten =(

Lorita
0

#8 varför kan du inte ha kvar honom livet ut? Om du nu ändå inte vill tävla

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Peppe
0

#12 det är inte rätt mot honom, en sån häst ska man inte sitta och hålla på… han borde komma till en hoppryttare så han får utöva det han är bäst på =)

det är inte hugget i sten att jag inte kommer tävla med en storhäst när jag känner mig trygg med uppgiften. sen känner jag dessutom att jag är färdig på ponny nu.

exitingsvillemo
0

Framtidsdrömmar var det ja… Hm… Har så många planer för tillfället.

Med det nya stoet som beräknas komma i Juli, ligger planerna på Dressyrkörning. Vi kommer träna ordentligt hela hösten och målet är att jag ska svälja min tävlingsskräck och ta mig iväg på minst EN tävling innan sommaren.

Beroende på hur året blir så blir det antingen betäckning av henne nästa sommar, eller fortsatt dressyr träning.

Det andra stoet kommer förhoppningsvis bli dräktigt den här säsongen och målet för henne är att få henne satt för vagn innan nyår, sen blir det mest bara mamma-ledighet för henne.

Och naturligtvis så hoppas vi att hon nedkommer med ett friskt, vackert stoföl till nästa sommarSkrattande.

Återkommer med tydligare planer så fort jag vet hur det nya stoet är och hur bra vår träning går.

Peppe
0

#14 vem betäcker du stoet med i år? =)

exitingsvillemo
0

Damit Skrattande så jag hoppas verkligen en hel del på avkomman. Både på utställning och senare inom dressyren. Han har ju ett fantastiskt steg den herrenKyss

starcatcher
0

Jag har väldigt lätta mål med min kuse, vill komma iväg på några clearroundhoppningar upp till 80cm tror jag, och klubbisar på LC-LB nivå i dressyr. möjligheterna är nog rätt stora, tror jag! :)

Invisible
0

Jag och Ella ska banne mig komma ut på lokala tävlingar till 2010! Har börjat småjobba henne lite i skritt nu, då hon fölade i Maj. Och då det är mitt sista ponnyår nästa år, ska jag försöka komma med i något div. II-lag. Hur detta ska gå till har jag inte den blekaste aning om, haha. Och för att sudda bort allt det realistiska, så är min framidsdröm att driva någon typ av utbildnings/försäljningstall.

Peppe
0

#16 KyssKyssKyss Damit, en av mina absoluta favoriter =D Han har väl flyttat längre söderut i år om jag förstått det rätt?

Den dagen jag lyckas hitta mitt gula sto så hoppas jag att hon funkar med honom Oskyldig

mooi
0

Hot Romance "Hottie":

Att hon ska växa upp (är 4 nu) och att vi ska tävla dressyr så högt vi kan i framtiden. Vågar inte sätta ett definitivt mål, då man aldrig vet vad som händer. Men jag vill väldigt gärna nå upp till svår klass. Men lite närmare i tiden ligger att jag önskar att vi kvalar vidare till unghästchampionatet i Flyinge. Är helnöjd även om vi skulle komma sist där, då vi ändå bevisat nåt för oss själva bara genom att kvala vidare. Så det hoppas vi på.

Förutsättnigar; Hon har gångartsdiplom från treårstest och fick 9:or på trav och typ när hon var föl. Dessutom är ridbarheten väldigt bra och senast igår sade en ryttare jag ser upp till att; Du har en väldigt fin häst. Detta är då en ryttare som är utbildad beridare i tyskland, har utbildat och ridit upp hästar till svår klass och grand prix. Detta var väldigt roligt för mig då vi köpte hästen som föl och jag själv ridit in henne. ( stolta matte liksom xD )

Jag själv då:

Jag vill utbilda mig och utvecklas inom ridningen, funderar på att ta upp en kontakt i Florida hos en känd domare och åka dit ett par månader som working student. Skulle ev åkt dit 2007 men det krockade med inridningen av pållen så det sket sig. Men i år kan jag få ihop det så jag hoppas på detta.

Loa-bg
0

Storm Dancer:

Ska gå fler reg. LA med bra placeringar, om vi hinner vill jag gärna starta LA:P1 innan han ska säljas. Jag har som mål att få till travökningarna på tävling också, vi ligger på sjuor nu men jag vet att han kan mer än så. Hela tiden har jag haft som mål att kunna göra byten i vartannat språng innan han säljs, och det kämpar jag för. Jag skulle även vilja få hjälp med våra enkla galoppiruetter, för det behöver jag min syster till hjälp, hade varit extremt roligt att verkligen få sätta dit det!

Wild West:

Han är ganska välutbildad vid det här laget och egentligen mer än redo att börja tävla, men han har ju en skenbenägenhet när han kommer ut bland andra hästar och öppna ytor. Minsta rörelse kan få honom att flippa ur. Så tanken är att åka iväg och träna på så många olika platser som möjligt, och rida pay'n'jump på 30 cm där han bara behöver skritta över bommarna. Vi behöver göra ALLT för att få honom att slappna av, annars kommer han intre bli ridbar för fem öre. Jag HOPPAS och ber Fader vår att komma ut på någon tävling i höst/vinter.

Lotus L:

Han är ju hopphäst, men jag tränar dressyr och där har jag som mål att få den inbitne hopphästen att gå i förvänd galopp (han byter gärna), få honom att sänka sig och inte stressa när jag förminskar volten i galoppen.

Loa-bg
0

#5 Usch! Förstår om det känns riktigt tungt, själv hade jag bara lagt mig och stirrat in i väggen och inte vetat vad jag skulle göra… :'(

Men jisses, så många hästar som bara går och skrotar måste det ju finnas nån krake att jobba med. Och jag tror inte heller att alla vill ha sina hästar tävlade, så länge de inte själva behöver dom till det och har det intresset och hästen inte heller ska säljas, kvittar det nog dom. Du har inga kontakter alls? Man kan ju alltid sprida ut ett rykte om att man söker en häst att rida…

Peppe
0

#22 grejen är ju den att jag inte vill ha en häst att rida "bara för att" liksom… jag skulle säkert kunna få tag på en travare men det vill jag inte ha om jag ens fick den gratis… (no offence ni med travare). skulle säkert få rida min tränares hästar ibland, men dom är nästan föör fina och jag skulle vara så rädd att förstöra dom. det skulle dessutom bli väldigt oregelbunden ridning.

men hur som helst ser läget ut såhär just nu; jag kan välja på att ha kvar Blacky och fortsätta rida eller sälja Blacky och sluta rida. jag vet inte vad jag ska göra men han säljs inte inom den närmsta framtiden iaf så får jag väl se hur det går :S