Vinster på tävling?
Jag har aldrig tävlat, så jag undrar vad man vinner på tävlingar?
Jag kan tänka mig att det är stor skillnad mellan lokal, regional osv..
Ni som tävlar kan väl berätta lite vad ni har vunnit, va det va för klass, placering osv. =)

Jag har haft tur och vunnit bra grejer, då jag vunnit lokala LC och LB:er.
Det har varit schabrak, täcken, borstar.
Däremot har jag vänner som har vunnit typ ljus, tvålar mm…
Vi tävlar bara tränignstävlingar än så länge så vi får köpa vår rosett för 20kr om vi gör en Clear round.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lokala placeringar;
4a LC:2 för ponny - rosett, plakett, glashäst och någon slags bärpåse :P bra att ha ngt att bära i
3a LC:2 för häst - 100 kr presentkort i en hästbutik, rosett, plakett och hästgodis
på klubbtävlingar har det varit allt från böcker till schabrak och påskägg ;)
När jag vann KM i dressyr fick jag: Rosett, plakett, Presentkort på hästbutik för 200 kr, present kort på täckettvätt/lagning för 200 kr.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Jag läste på något ställe att det var en tjej som startade i en klass med enbart tjejer och vinnaren vann då en herrparfym…. snacka om dålig koll på prisutdelningen ^^
När jag var med på en tävling en gång och tävlade lokal LD hoppning vann jag och jag blev sjukt arg när jag fick priset. Det var ett linne, som i och försig var ganska gulligt, men JÖSSES vad LITET de var! Det är väldigt diskriminerande att köpa sådana saker. Jag, som är smal, fick knappt på mej det!
Annars har jag inte fått så mycket hederspriser, tyvär, för det är väldigt roligt. Får oftast bara rosett och placet :/
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
va kul, man kanske skulle börja tävla då ;P
#5 herrparfym… inte kul att vinna de om man är tjej!
Jag har vunnit hur mycket skit & hur mycket "bra" grejor som helst.
Placeringar upp till regionalt och kan säga att lokala priser kan vara mkt mkt snyggare än regionala! Beror helt på sponsorerna till klubben.
En del täcken har varit snygga och bra. Grimmor har man ju i överflöd, men det behövs så! Men väldigt mycket olika saker, såsom schabrak, hästgodis, ridstrumpor, sadelsmörja, schampo, ah gud vet vad mer..
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Jag har bara varit med på en dressyrtävling, vilket var klubbens KM.
Jag vann, men fick inget mer än rosett, pokal och protokollet såklart! (;

Jag har vunnit lite allt möjligt.. Flughuva, pälsglans, grimma, ridhandskar, hästgodis m m.

Jag har vunnit ett skrattretande hoppspö… :p
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Hur fungerar det med saker som är till hästen? Funderar på just det här med täcken, är det bara en storlek eller får man rätt storlek till sin häst? Eller Grimmor tex?
Funderar litet då min lille pojk ändå drar minst Xfull och 155 i täcken mm.

#12 det beror nog på arangören, men till storhäst tävlingar har dom säkert storhäst storlekar :)
Även om stor hästar kan ha lite olka storlekar.
#13 jo det är väl så ^^ liksom lagom skoj o tävla o vinna något och så får man en grimma strl ponny :S
På ngn tävling som jag och min dåvarande B ponny vann så fick vi ett FULL-schabrak………………… xd
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Oj har vunnit allt från helt värdelösa saker (ex en tygpåse med nån bok som inte ens är om hästar) till riktigt användabara ting så som täcken, schabrak, grimmor, träns mm

På KM för min klubb får man; Rosett, plakett, hästgodis och ett superfint halsband :)
vad betyder det när det står tex, Premier 1000, 700, 500, 250??
#18 Det är pengar som man vinner.

#18 Vinnaren får alltså 1000 kr, tvåan 700 kr osv

Allt från bra grejjer till dåliga. Mycket hästsaker, täcken i alla möjliga storlekar, träns, grimmor, schabrak, borstar, ryktpåsar, pengar, presentkort m.m sen "vanliga" saker som ljus, ficklampor, porslinsprydnader m.m två jättebalar toapapper…iof bra att ha men lite svåra att få med hem…
En kompis bror vann Libresse cup eller nått liknande o fick en årsförbrukning bindor…tror han var i tolv-fjortonårs ålder, minns inte riktigt.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#19-20 misstänkte det, men va inte helt säker..
tänkte att eftersom det står "premier" så tänkte jag att de kanske är saker som man får som är värt det.. :P typ ett träns för 1000 kr.. men nu vet jag =)

Jag har blivit placerad några gånger och har fått allt möjligt. Täcken, grimma, schampo, plakett, ryktborstar, morötter, pokal, avmaskningsmedel och en massa andra saker :) Såklart en rosett varje gång med (;
Har bara vart med på Clear rounder, och om man går igenom banan så får man en rosett, på vissa ställen får man köpa en rosett om man blir felfri .

hade det inte varit bättre med presentkort så folk kan köpa tex rätt storlek på täcken grimmor mm? kanske inte lika kul men vem behöver ett för litet täcke tex? har lärt mig en grej ang mitt russ och grimmor..vanliga grimmor har han strl cob men såna som är ställbara även i nosen har han strl ponny. lite svårt att hitta rätt ibland och det känns ju inte lönt om man vinner nåt som inte passar. sen är ju ridsporten känd som en sport där män och kvinnor tävlar på lika villkor, vissserligen med en betydligt högre andel kvinnliga deltagare i lägre klasser men jag tycker absolut inte att man ska ha "könsbundna" priser som bindor och sånt!
Skynda långsamt så går det fortare.

jo förresten..köpa en rosett? man har väl för f*n betalat för att delta? du ska man ju inte behöva betala för priset också!
Skynda långsamt så går det fortare.