I form...
Hej!
När jag tränar går pollen jättefins, men när jag rider själv går det inte, jag får henne inte att trampa under sig:S Är det någon som har tips på hur jag ska göra för att få ner henne på tygeln? Vad finns det mer för lösgörande arbete än att öka/minska volten? Vill verkligen få iordning på dressyren nu!
Men de övningar du gör när du tränar för ngn kan du kanske använda även när du rider själv?
Är inne på #1's spår. Använder du dig inte av samma övningar som när du rider för tränare?
Det är svårt att förklara vad du skulle kunna göra annorlunda utan en mer specifik förklaring hur du rider och vad Ni gör.
Tempoväxlingar, serpentiner, voltarbete, och framförallt variation är en nyckel.
Sen så kan det ju vara som så att när du rider för instruktör så skräper du dig, men när du rider själv så är man litet mer slapphänt. Vet att så är iaf jag. rider jag för instruktör så tar det 1-1½ vecka sen är jag tillbaka i mina gamla vanor igen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

okej, tack:)

du kan även rida cavaletti, sidförande rörelser, skifta mellan gångarterna. varietionen är viktig, gör man en sak för länge så tappar de lätt motivationen och då slutar de jobba.
Skynda långsamt så går det fortare.