Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: dressyrhästen
Läst 898 ggr
Lindbygarden
0

Hoppstammad åring till dressyr?

Har en åring hemma som är rent hoppstammad och är lite splittrad i om jag ska spara henne och göra dressyrhäst av henne eller låta en hoppryttare rida henne istället.

Samtidigt har jag ju inte råd att hålla häst åt ngn annan utan vill ju satsa på min egen ridning.

Hon är högrest och långbent samt rör sig helt ok dock inte riktigt med så stor och bogfri gång som vissa gångartsungar.

Dock mkt bra bakben i alla gångarterna.

Mitt mål är ju också satt högre än till lätt klass.

Så rider ni själva hoppstammat eller bara har en åsikt eller råd att ge?

Hon ska inte säljas i brådrasket då jag gärna har henne ett tag till för att se hur hon utvecklas.

MiaMaria
0

Beroende på gång o förutsättningar så går de absolut o rida dressyr på.

Men fin hopphärstammning skulle jag (JAG!!) nog sälja om jag vill satsa på dressyr, eftertraktat i hoppevärlden o kan ge lite slantar till en ren dressyrhäst, men de är jag de

Lindbygarden
0

#2 på sikt är det absolut det bästa då hon e värd mer som hopphäst!

MiaMaria
0

Mims, OT, men fick inget svar på sms igår, hur stor va din grabb när han va 3 veckor? Har för mig du sa de men kommer inte ihåg

Lindbygarden
0

Såg det nu… hmmm

Jag har inte mätt med tumstock men han gick till bröstet ungefär tror jag..

eller jo visst mätte jag?

vet bara inte vart jag skrivit det!Skäms

Lindbygarden
0

Kan han varit 114 det känns bekant nämligen.

mooi
0

TS  äsch, ha kvar den iallafall tills den är inriden, och gärna till efter treårstestet. Då kan du ju se hur det utvecklar sig.

Lindbygarden
0

#6 Det kommer nya också plus har två åringar hemmaOskyldig

mooi
0

då får du helt enkelt se vilken som är mest värd att satsa på :) är de dressyrstam?

Har du möjlighet att ha kvar henne så kan det ju iallafall vara roligt att ha kvar den tills efter att den är inriden, så kan du se om det är värt att fortsätta med dressyren på den eller låta nån hoppintresserad ta över. Dessutom kanske du får med för den när den är inriden och "grundad" så att säga :)

Lindbygarden
0

#8 Nu snurrade jag till det! Jag trodde det var min annons på ungen du svarat på ..Hahaha ja ibland har man bråttom.

Hon är rent hoppstammad och har internationell stam och hon blir om man vill sälja garanterat mer värd som inriden och säkert inte svårsåld heller.

Lindbygarden
0

Haha.. bud från sambon hon blir minst kvar till 3, rids in o visas av proffs (ooom hon är mogen vill säga) sen tar vi föl på henne efter givetvistopphingst och sen tar vi ställningGlad

Peppe
0

#10 vad skönt med en sån sambo som vill ha kvar hästarna istället! =D här skulle mina föräldrar jubla om jag slutade rida…Obestämd

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

Många saker kan ju hända på vägen sen tänker också sambon ur ett affärsperspektiv och har ju sett att inridna och grundtubildade hästar ger bättre pris än unghästar.