Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 1690 ggr
Lindbygarden
0

Hjälmfråga

Ja hur ser det ut hos er? Rider ni och övriga i ert stall alltid med hjälm?

Man ser ofta bilder på dressyrekipage där ryttaren saknar hjälm därav denna fråga.

Sjävl rider jag alltid med hjälm, tycker det känns naket utan samt det är en billig livförsäkring.

imsuchadiva
0

Jag rider alltid med hjälm.
Precis som du säger så är det en billig livförsäkring.

Peppe
0

jag rider alltid med hjälm… förutom en gång för bara några veckor sen när jag skrittade av honom efter att Hanna hoppat…

i stallet rider alla med hjälm utom en vuxen som inte ens har hjälm vid hoppning och sen min tränare som har hjälm ibland om den finns tillgänglig (och vid hoppn. uteritt osv. och om det finns barn närvarande)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiona
0

Alltid hjälm här

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lorita
0

Hjälm Skrattande har även börjat ha hjälm när jag visar på utställning Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

J-Parnebo
0

har alltid hjälm på mig, har hänt att jag har skrittat ner min häst eller ponny till sommarhagen utan hjälm. väldigt dålig ovana,

Ninnii
0

Kör alltid med hjälm. Förrut körde jag utan, men nu måste man ju visa sin dotter att man ska ha hjälm och att det är viktigt. Nu vågar jag inte köra utan, skulle man göra det så skulle det säkert hända något. En annan sak är att det kan hända mycket allvarligare skador med körning.

SofiaGenne
0

Alltid hjälm!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

denisesalomonsson
0

alltid hjälm!

Dock ett undantag, om man ska tex. fota/fotas med hästen så kan jag ta av mig hjälmen för bilderna ser ofta bättre ut eller ja.. nu kommer jag inte på ordet men aja, ni fattar ;)

Zaphix
0

Rider alltid med hjälm, gör alla andra i stallet också. Vår tränare skulle aldrig tillåta att vi red utan hjälm.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Marija
0

Vi rider alltid i hjälm i "mitt" stall!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LinaN
0

Jag rider med hjälm. Det gör alla andra i stallet också. Visst har det hänt att någon glömt hjälmen men det är alltid någon som påpekar det innan man hunnit från stallplanen och då är alltid ryttarens kommentar "oh jävlar! kan du hämta den till mig?" så i vårt stall är det självklart.

Men vid foto-tillfällen som tex en medeltida prinsessa eller liknande så är det utan hjälm. Sen när jag kommer rida tornerspel och uppvisningar så kommer jag inte heller ha hjälm, men på träningarna hemma så är det självklart.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Inte alltid haft hjälm ska jag erkänna, på Tullgarn blev de sällan, men de e de mest alltid nu

[Grabbarna-A]
0

Har hjälm både när jag rider och kör.

Kristall
0

Jag använder alltid hjälm vid ridning (nu för tiden även säkerhetsväst). =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

joooossan
0

Alltid hjälm

Josefinejumpforjoy.blogg.se

[Nesslan]
0

Alltid hjälm vid ridning och även tömkörning/longering. Alla i stallet har hjälm vid ridning men jag är nästan ensam vid tömköring och longering…

hyltebarn
0

Jag andvänder alltid hjälm (Udantag för några barbacka ritter i hagen men..)
Säkerhetsväst har jag dock inte.

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

exitingsvillemo
0

alltid hjälm när jag rider. Inte lika duktig med hjälmen när jag kör dock, men ska definitivt bli bättre på det.

Vid longering och tömkörning har jag aldrig hjälm.

lil-sis
0

Hjälm, alltid. Dumt att bli av med huvudet. Kan dock slarva vid avsuttna aktiviteter.

LovisaJacobsson
0

Använder alltid hjälm!

Splachfotografen
0

Rider ALLTID med hjälm, en enda gång har jag inte gjort det men det var en anledning till det.

ElinH
0

Alltid hjälm när jag rider.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Jag äger en säkerhetsväst men jag har bara använt den 3 gånger…. känns så obekvämt o ovant, men tycker att de som rider emd väst är jäkligt duktiga! :D

Avsuttna aktiviteter, som longering, löshoppning, tömkörning osv har jag aldrig hjälm på mig om det inte är en häst som man vet sen tidigare är väldigt svårjobbad och kickar o har sig.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

ElinH
0

#23 Jag har oftast väst när jag hoppar och ibland när jag rider ut :)
Jag har en sådan med massor av smårutor så den är inte lika varm som de "traditionella" och myyycket rörligare o skönare!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

[trollduva]
0

ibland rider jag med och ibland utan,har aldrig hjälm när jag jobbar hästar från marken

exitingsvillemo
0

#25 hur tänker du då du rider utan? Alltså av vilken anledning?Glad

[trollduva]
0

26#jag glömer den ibland,så slarv får jag väl sägaGlad

Marija
0

Jag försöker använda hjälmen så ofta som möjligt vid avsuttna aktiviteter med (tömkörning, longering, promenad). Dock blir det lätt att den lämnas i stallet då jag avskyr min hjälm, väldans obekväm :P

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

mooi
0

Alltíd hjälm, rider ju dessutom unghäst. Men har alltid hjälm oavsett vem man rider. Resten av folket i stallet rider med hjälm med. Även tränaren som äger stället.