Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 624 ggr
exitingsvillemo
0

God Morgon 22 Juni

God morgon allihopa!

Ja idag ser det ut att bli strålande sommar-väder, helt underbart. Har redan 27.4 grader utanför köksfönstret.

Ska in och jobba mellan 10-14 sen ska jag nog sätta mig i paviljongen och bara mysa en stund tror jag =)

Gubben la trall där igår och jag passade på att shoppa lite fina ljuslyktor och annat diverse prydnads-saker (inkl. myggljus) så nu kan jag äntligen sitta där. Bara oljningen som är kvar på halva paviljongen.

Fin blir det iaf =)

Hingstarna blir hemma en vecka till, så hö ska hämtas idag också.

Min pappa kom äntligen hem från saudi arabien i fredags, så nu kan jag nog få transporte lagad också. Är ju så taggad att börja träna med lilla Ella när hon kommer hem. Vi har bestämt att åka och hämta henne själv iaf, dryga 70 mil enkel resa *pust*

Jag och gubben tänkte ta en mini-semester på vägen ner, så tipsa gärna om ngt mysigt övernattningstställen på vägen mellan Gävle och Laholm. 2 övernattningar har vi tänkt oss på vägen ner sen åker vi med häst hem hela rsan i sträck.

Hoppas ni får en toppendag i sommarvädret

Lindbygarden
0

Go morgon!

låter ju helt fantastiskt med en paviljong! den vill vi se bilder på.

Här blir det till att sitta på nålar du vi idag får veta om G är dräktig eller ej.. Så håll tummarna för oss nu!!

exitingsvillemo
0

#1 tjoho… Håller alla tummar och tår jag har. Kaffe?

Lindbygarden
0

min msn fungerar inte.. igen står ngt med att de inte hittar min kontaktlista. men jag ska försöka, slänger på en kopp!

LinaN
0

Tjohoo!

Vi fick lägenheten som vi tittade på förra veckan! så om tre måander så flyttar vi *dansa* större lägenhet, bättre område, finare lägenhet. Vi får nya skåpsluckor som inte trillar ner i huvudet på en när man öppnar skåpen :D

Helt underbart! Så efter frukost ska vi in till stan och skriva kontrakt och sen ska vi bort och säga upp den lägenheten som vi bor i nu!

Enda nackdelen är att det blir ca 1 km längre till stallet, men då kanske jag äntligen får tummen ur och får lagat punkteringen på min cykel! Shit pommes frittes! Så glad jag är! För en gångs skull är makterna på vår sida! *dansar en glad hamsterdans*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0
SofiaGenne
0

Godmorgon!
ca 19 grader här, häärligt!
Svensk sommar på väg efter massa åskande?
Idag blir det slappa och sola. Ta hästarna senare när det inte är jättevarmt, det lär ju stiga hela tiden den där efterlängtade värmen.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

LinaN
0

Så nu är alla papper klara!

uppsägningen av min lägenhet är klar och kontraktet på den andra är också klar. Vi kan flytta så snart vi blir av med denna då den andra står tom :D

Så nu hoppas vi bara på nått pucko som vill ha den här :D

exitingsvillemo
0

Nej Jasmine vad tråkigt att hon inte tagit sig.

Grattis Lina till nya lägeheten hoppas du hittar ngt pucko snartFlört

LinaN
0

Trist att G inte tagit sig. Vår knepiga primadonna i stallet brunstar ju nu iaf ^^ så får se om det blir något snart eller inte.

#8 jo, här hoppas vi på puckon :D

Dags o börja hamstra flytttkartonger och banankartonger nu då alltså.

Peppe
0

#5 nej va tråkigt! =(

snart ska jag åka och försöka få in min kuse som är lite halvt förvildad nu för tiden, sen ska vi "hem" så att säga och rida lektion, sen tillbaks till sommarkollot för Blacky och hem till duschen för min egen del. sen blir det slappt resten av kvällen =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~