Freestyle dressyr
Freestyle dressyr Hej Ville bara berätta att Steffi med Duncarra Beauty vann KORK;S freestyle dressyrtävling andra året i rad i tisdags, det är en jättetrevlig tävlingsform där barn och häst gör ett eget tema, man rider ett program där man kan välja på tre olika svårighetsgrader där det är obligatoriska rörelser som ska ingå sedan får man komponera ett eget program till musik passande klädsel. Steffi var häxan Valkyria på hästen skärselden Det är tre jury grupper som bedömer utklädnad, helhet i programmet, sedan är det en dressyrdomare som bedömer ryttarens sits, korrekthet i uppvisning och utnyttjandet av banan och helheten i programmet
http://www.youtube.com/watch?v=3B7eyd_dCxU
Gå gärna in och titta på filmen Det var så otroligt många duktiga och läckra ekipage med hela 13 stycken som hade lagt ner otroligt mycket jobb på sina program och utstyrslar
Jag har kikat på filmen två gånger nu och jag tycker att dels ritten ser jätte fin ut och att tävlingsformen är jättekul!
Ett bra sätt att locka mer barn och publik till dressyren!

Va roligt! O grattis till dem!
Vilken häftig tävlingsform, kur i miniformat, roligt!
Vilken läcker ponny, urläcker för o vara exakt. Mer film på den? Ras/raser??

Hej MiaMaria
Du kan läsa om min dotter och Beauty på, Beauty är en welsh sektion B kategori B pappan heter Paddock Camargue mamma Morwyn Karienna
http://steffilinde.dinstudio.se
Där finns lite allt möjligt att se
Tack för komplimangen

#3 Har varit inne på hemsidan nu o kikat, himla fin sida! Ju mer jag tittar på Beauty ju mer kär blir jag, tänk om man ändå kunde växa den där till min storlek… hade några med samma pappa på jobbet men inte alls samma gång
mmm.. verkligen en mycket fin ponny! Visst skulle dottern tävla Tyrrestrups Highlight också?

tack alla för komplimangerna jätteroligt att höra
#5 Ja han kommer till oss i sommar och det är Steffis nya tävlingsponny
#4 du få leta efter en welsh partbred, dom finns i storlek större
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km