God morgon 18 juni
God morgon gott folk!
Här är idag mulet och trist samt blåser. Perfekt uppladdning för midsommar.. inte!
Idag blir det att planera mat och dryck inför helgen. Imorgon kommer svärföräldrarna och i övermorgon ska vi träffa grannarna. Så det ska bli jätte kul!!
På hästfronten är det lugnt, lite småpyssel bara. Fick av person igår höra att med Foggans storlek idag så kanske han blir 1.75-1.80!!! Hjälp!!
Hoppas att han inte blir fullt så stor, då får min sambo vincha upp mig i sadeln..
Börjar också sakna Gabbie och fölis hur mkt som helst, G ska ultraljudas på måndag så jag hoppas hon är dräktig och att jag då kan ta hem dem på kvällen.
Så vad har ni för er gott folk?

Jag jobbar, som vanligt…. Under em ska jag försöka jobba lite med hemsidan o sen i kväll blir de långtur med hundarna, Gimli har ju inte fått gå längre sträckor efter operationen o nu håller han på att gå åt av tristess så han måste få gå en längre tur.
Men nu ska jag iaf få vara ledig fre, lör, sön, mån väldigt välkommet, behövs verkligen, måste ladda om mina batterier o försöka äta
#1 Va skönt att få vara ledig ett tag!

Här är det också tråkigt väder, har regnat konstant hela morgonen. fast lite mysigt är det ju =) bara det inte är så imorgon..
ikväll har jag träning =D välbehövligt kan jag ju erkänna, och det är helt mitt fel. är inne i en svacka där allt känns ostabilt och jag har helt tappat sitsen =(
men han va fin i skogen igår faktiskt, han är alltid så het ute så jag brukar bara få koncentrera mig på att han inte ska dra järnet istället för att få honom lösgjord men ja, igår va han fin som sagt =D men nu går han ju ute på nätterna och får ingen havre, gör ju antagligen sitt ^^
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#3 Så är det ju periodvis men det är bara att "bita ihop"!
Ska du rida för Maria F?

Har regnat ända frams till nu men det är uppehåll just nu. Jag försöker få tag i hovis för Fiona måste verkligen skos om innan tävlingen men inget napp än, typiskt att jag ska vara ute i så sen tid alltid!
Ska i alla fall skritta Dodde sen över lite cavaletti osv och behöver träna dressyr med Fiona men vi får se hur det blir med det.
Vet inte vad jag ska göra i morgon än…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#5 Kan du i värsta fall ta av skorna eller du kanske måste ha gräsbrodd på tävlingen?

#6 Jo det kan jag men hon måste fortfarande verkas
Nja det är dressyr & precision så det är inte ett måste men hon får kortare steg och det blir ett - i dressyren… men hmm jag får fundera lite!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#4 japp, så mina muskler skriker av skräck redan innan ;)
#8 hahaha.. de har börjat ta hit henne till öland och jag hoppas hon fortfarande håller träningar sen när jag är igång!

#9 jaså är det i närheten av er hon är? hon var borta på öland ett tag förra veckan vet jag =)
hon är riktigt bra faktiskt, väldigt noga, och det som nästan är bäst är att hon tvekar inte en sekund att hoppa upp och rida hästen åt en om det strular =) dels blir hästen genomriden så man får det lättare samt att man får se att hästen faktiskt kan gå bra =)
Inte så nära mig då jag bor på södra och hon varit på mellersta/norra delen av ön.
Har varit på åbu-kliniken idag med travarstoet i stallet. hon vill inte börja brunsta trots hon står bredvid hingsten.
Ultraljudet visade att hon hade ett stort fint ägg på gång, men vid vaginalundersökningen så vart hon inte det minsta öppen så det är jättekonstigt sa vetrinären. med ett sådant ägg borde hon brunsta mer än lovligt.
Men hon hade inga infektioner sådär på rak arm, de kunde inte ta några tester just nu iom att det blir liggande över helgen o så blir testet obrukbart på måndag. attans dumma midsommar.
Men hon fick iaf en spruta så hon förhoppningsvis ska komma igång med brunstningen innan ägget går åt skogen. Är helt slut, har vart på resande fot med häst i släp sen kl 10 idag. hemma kl 16.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.