Dressyr iFokus

Dressyr

Etiketttävling
Läst 1882 ggr
Jenca
0

bettet tillåtet??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I sommar ska jag rida ett dressyr program med en av gårdens Ardenner på Elmia, har funderat på om jag får rida på ett postkandar då? Har kollat i Tr men jag hittar inte om man får eller inte. Han går super på de bettet! Måste veta om jag ska träna med de bettet eller ett vanligt stångbett.

Lina
0

nej, det får man inte.

HannaT
0

Du får bara tävla dressyr med ett två- eller tredelat tränsbett i de lättare klasserna. Därefter är det kandar som gäller.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

starcatcher
0

Som de tidigare sagt så får man inte tävla på annat än två och tredelat, MEN, nu undrar jag om du menar att du ska tävla, eller om du ska rida som någon uppvisning? för i så fall skulle du ju kunna fråga arrangörerna, det kan komma i annan dager då. :)

Jenca
0

#1- okej…

#2- shitans!

3-De är en uppvisning, jag får välja själv vad jag vill göra, men hade tänkt ett dressyr program för han går bra i dressyren :) Kan ringa o fråga hon som har hand om de hela ;)

starcatcher
0

#4 då tycker jag absolut att du ska ringa som sagt, för det är mycket möjligt att du får! lycka till! :)

LinaN
0

När det gäller uppvisningar så brukar de inte alls vara kinkiga. Ring o fråga om det är ok för säkerhetsskull. Men de är ju intresserade av att din uppvisning ska bli så bra som möjligt, så då borde de låta dig ha vilken utrustning du vill.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Invisible
0

Får man inte ens rida på rakt gummibett?

LinaN
0

#7 nope. det får man inte.

Elshira
0

#7 Jo der för man bara det inte går att böja väll? o.O Och bett överklädda med gummi? E inte 100 men så va det i.af i gamla tr xD

Hakuna matata!

LinaN
0

#9 på bilder över godkända bett och bett-tillbehör finns inga raka klädda eller oklädda bett med. däremot läste jag inte inne i TR om bett.

Tror att det är i hoppning i princip allt är tillåtet i bettväg… enda man inte får använda är väl typ western-bosal. men man får använda bettlösa träns, sidepulls, hack, vanliga träns med olika nosgrimmor osv osv.

Marija
0

#10 Ja tyvärr är ju det mesta tillåtet :/

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

HannaT
0

#9 Inga raka bett på dressyrtävlingar tyvärr. Har ju snackats en del om det men ännu är det inte tillåtet.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.