Nu minns jag inte vad vi sagt om bilder o kommentarer o så men iaf, hästen ser väldigt lång ut i ryggen… kanske för att sadeln ligger för långt fram? och att ryttaren sitter i kraftig stolsits bidrar ju till illusiionen av att ryggen är oerhört lång.
Iom att ryttarens ben är så långt fram så blir det väldigt öppet i sidan på hästen och blir en optisk felberäkning iaf hos mig.
Men insteget i bak såg väldigt fint ut. Men fram ser litet hämmat ut antagligen för att sadeln ligger alldeles för långt fram. Något som kan vara så lätt fixat som att man sitter av, sadlar om och sitter upp igen. Men litet bakom lod fram, men inte så farligt.
Sadelns läge är det som stör hela intrycket.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hästen är också lite svankig, det kan också göra att det ser lite konstigt ut
Ryttaren sitter i stolsits, behöver länga stiglädren och höja handen en aning. Det ser också ut som att ryttaren håller hästen uppe i händerna. Hur hästen arbetar kan jag tyvärr inte kommentera genom en enda stillbild.

Jag tycker den går med väldigt sänkt rygg, hade velat få upp den så den blev rundare..
Eller är det bara en ögonblicksbild..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Stolsitsen och sadelns läge är nog inte ögonblicksbild, men sänkt rygg kan mycket väl vara det. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#0 är du du själv som lagt in bilden eller har du tillåtelse att använda den i detta syfte? Vi har sagt att vi inte kommenterar bilder som man inte har tillåtelse att använda, typ från annonser osv