Ny fölis
I natt vid halv 2 föddes ett mörkbrunt sto med skjuten stjärna o snopp! Hon ska mest troligt heta In Hoc Signo Vinces som är latin o betyder "i detta tecken ska du segra".
Stolt mamma är d-ponnyn No Mercy som gått Msv A hopp, Msv A Fälttävlan (sm bla) o La dressyr. Och pappa är Peter Erikssons OS-häst Jaguar Mail, så hoppa lär nog lilla Siri kunna i framtiden 
Har bara fått en bild via mms än, absolut inte bra men man ser lite av henne iaf.
sockersöt!!
naww! en söting! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Kommer fler bilder, ska pallra mig dit med kameran när vädret tillåter att ta lite fina bilder, regnstorm idag…

va fin! men blev lite förvånad att dem valt ett halvblod, eller dem kanske vill ha en liten stor häst?
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#4 Tanken är att de ska bli en storhäst, förhoppningsvis över 160, därav valet på stora Jaggan. Men vi får se. Som nyfödd når hon upp till magen på mamma o är med andra ord rätt stor, så vi får se hur hon vill växa 

#5 aha, okej, intressant..
min förra tränare har tidigare fött upp endel ponny/havblod. b.la. Schess, mamma var new forrest, D-ponny. Pappa halvblod 175. Schess blev 155.
Har tyvärr aldrig sett en ponny/halvblod, blivit större än max 160, och det är synd, för av nån anledning gillar jag ponny/halvblod starkt!
Så det ska bli intressant att följa denna och se vad det blir av den :) Och hoppas att Jaguar mail lämnar stort nu då :D

#6 Ponnyn är 50% halvblod, hon är e. Artist o sen är de connemara, så lite mer stort finns de att brås på, även om Artist i regel lämnar smått
Funderingarna fanns på att ta Briar men han lämnar ju så sjukt stort, tror de är +16 från medelhöjd
O de kan ju bli lite mkt för en förstföderska, även om fölet anpassar sig till mamman. Sen har fröken mamma mkt humör, liksom briars avkommor brukar ha, så nja 

#7 Haha, ja, jag har ju dock ett bevis på en typisk Briar häst, stor som ett hus och envis som en åsna ;)
Men jag är lika kär i honom för det ;)
Men Jaguar Mail var nog klokt.. Känner till några avkommor och dem kommer blir stora, troligen, dem är i alla fall stora nu som åringar..
Så söt :D
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus