Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettbilder-och-filmer
Läst 928 ggr
MiaMaria
0

Ny fölis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt vid halv 2 föddes ett mörkbrunt sto med skjuten stjärna o snopp! Hon ska mest troligt heta In Hoc Signo Vinces som är latin o betyder "i detta tecken ska du segra".

Stolt mamma är d-ponnyn No Mercy som gått Msv A hopp, Msv A Fälttävlan (sm bla) o La dressyr. Och pappa är Peter Erikssons OS-häst Jaguar Mail, så hoppa lär nog lilla Siri kunna i framtiden Flört

Har bara fått en bild via mms än, absolut inte bra men man ser lite av henne iaf.

Lindbygarden
0
LinaN
0

naww! en söting! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Kommer fler bilder, ska pallra mig dit med kameran när vädret tillåter att ta lite fina bilder, regnstorm idag…

Cilla89a
0

va fin! men blev lite förvånad att dem valt ett halvblod, eller dem kanske vill ha en liten stor häst?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

#4 Tanken är att de ska bli en storhäst, förhoppningsvis över 160, därav valet på stora Jaggan. Men vi får se. Som nyfödd når hon upp till magen på mamma o är med andra ord rätt stor, så vi får se hur hon vill växa Glad

Cilla89a
0

#5 aha, okej, intressant..
min förra tränare har tidigare fött upp endel ponny/havblod. b.la. Schess, mamma var new forrest, D-ponny. Pappa halvblod 175. Schess blev 155.

Har tyvärr aldrig sett en ponny/halvblod, blivit större än max 160, och det är synd, för av nån anledning gillar jag ponny/halvblod starkt!

Så det ska bli intressant att följa denna och se vad det blir av den :) Och hoppas att Jaguar mail lämnar stort nu då :D

MiaMaria
0

#6 Ponnyn är 50% halvblod, hon är e. Artist o sen är de connemara, så lite mer stort finns de att brås på, även om Artist i regel lämnar smått

Funderingarna fanns på att ta Briar men han lämnar ju så sjukt stort, tror de är +16 från medelhöjd Förvånad O de kan ju bli lite mkt för en förstföderska, även om fölet anpassar sig till mamman. Sen har fröken mamma mkt humör, liksom briars avkommor brukar ha, så nja Flört

Cilla89a
0

#7 Haha, ja, jag har ju dock ett bevis på en typisk Briar häst, stor som ett hus och envis som en åsna ;)
Men jag är lika kär i honom för det ;)

Men Jaguar Mail var nog klokt.. Känner till några avkommor och dem kommer blir stora, troligen, dem är i alla fall stora nu som åringar..

Marija
0

Så söt :D

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus