Tävlingar..
Hejhej! Jag har precis börjat tävla på min medryttar B-ponny Adam. Jag har bara tränat dressyr i ca 4 månader, men Ägaren (Maria) Har redan anmält mig till tre tävlingar.. :/
Jag tävlade en LB:1 (Enskede, 1 maj) och det gick väll bra,jag kom trea av åtta startande (det var c-ponnysar jag tävlade emot).
Men nu så har hon anmält mig till L:A1 !! Programmet är ju jätte svårt och det kommer bara inte gå! Det är ju massa svåra grejer med i det programmet.. :/
Har ni några bra tips på hur man lär sig program och lite andra saker som kan vara bra att veta, om det är någon som tex. har tävlat det programmet förut?
Mvh Celine…
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Känner du att ni inte är redo, tycker jag inte ni ska starta..
Det ska kännas bra och ha självförtroende i det ni gör..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

som #1 säger borde du inte starta överhuvudtaget om du inte känner dig redo, bätrtre att vara väldigt säker på l:b 1 än att göra det för svårt för dig på la:1, det ska vara kul att tävla och man ska slippa all press, säg det till ägaren! Du ska bestämma om ni vill och är redo och inte hon.

Jo men det är en sån svår situation, nästa år blir jag 14 år och för gammal för att tävla b ponny. Så jag har lovat att tävla så mycket som möjligt det här året, och när jag frågar försiktigt om vi kanske kan vänta liite, så säger hon bara " se det som en träning bara" men jag blir ändå nervös, för jag har så himla mycket att tänka på.. :(
Men ingen med bra tips att lära sig program på? Det är så svårt att bara titta på ridsports förbundets hemsida, där står det ju bara med bokstäver (som inte jag kan..)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

"rid programmet på låtsas" utan häst, det är då jag lär mig som bäst.
Säger som #4, jag ritar alltid programmet sen struttar jag omkring i vardagsrummet i skritt, trav o galopp…. finns en annan tråd om det här med att lära sig program utantill…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.