Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: tävling
Läst 718 ggr
Lindbygarden
0

Vad tycker ni om pengapremier?

Som många säkert vet tog de ju bort pengapremierna till ponny ryttarna. Vet att det varit uppe på tapeten igen och undrar vad ni tycker om saken?

Förstår personligen varför man tog bort det MEN samtidigt är det ju trevligare att vinna en slant så man har råd att åka på nästa tävling än vinna sitt 75:e schabrak…

Så vad tycker ni, ska "barnen" få tillbaka sina prispengar?

Peppe
0

japp, klart dom ska =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[Grabbarna-A]
0

Ja det tycker jag. Prissummorna behöver inte vara så höga, det räcker med att man kan få vinna tillbaka startavgiften iallafall. Det är inte kul att få något som man absolut inte har någon nytta av.

SSAA
0

jag tycker att man ska få startavgiften tillbaka men att det fanns olika sorters premier att välja på.

Zaphix
0

Jag tycker inte att barn, de under 18, ska tävla om pengar. Bättre att de får något annat pris som svarar upp till summan. Tycker inte att barn ska lära sig att tävlande handlar om pengar, kan bli för allvarligt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

SSAA
0

men så seriöst är inte tävlandet, skulle bara vara skönt att man inte behövde släpa med sig oönskade saker hem…

starcatcher
0

Tycker absolut INTE att man ska ha pengapremier på ponny. Jag personligen tycker att ponnytiden ska vara en lektid, då man kommer igång utan press. Sen tycker jag att all ponnyhoppning ska vara stilhoppning också, för ungar flängrider så nuförtiden, och i hoppningen framför allt så spelar det liksom ingen roll, det är ju tiden som räknas. Nä. Inte mer press än det är, inga pengar!

SSAA
0

Det är tyvärr så att många ponnyryttare rider flängit men sammtidigt försvinner hela tävlingsmomentet om allt ska vara stilfullt, en ritt kan vara effektiv men inte se helt perfekt ut, självklart ska man dock inte acceptera bankande med skänklar, sporrar och en massa piskande. helt klart att det ska vara en lek men sammtidigt känner man sig mer peppad om man vinner någonting man har glädje av. somsagt tycker jag att man istället kan få välja en premie som man verkligen har mytta av!

Lindbygarden
0

Jag tror personligen att det inte är pengarna som gör att barnen rider slarvigt utan det är helt sonika tävlinslusten som kryper fram. Har nämligen sett precis samma vrålridning i lägre klasser där man tävlar om en rosett..

Men fler stilklasser hade inte skadat!!

Jag kan också tycka att barn inte ska tävla för pengar, känna ju helt upp och ner men som tidigare var inne på så varför inte start och veterinär /uppstallningsavgifter tillbaka? Så att meetinget varit gratis? Tänk vad glada föräldrarna till flera barn skulle bli! Sen kan de få ngt litet också om det nu skulle bli ngt över..

Det går inte att jämföra ridning med fotboll, handlboll etc för det kostar enomrt mkt mer att hålla på med..

Invisible
0

Jag ser både för- och nackdelar med det. Personligen tycker inte jag att man ska tävla om pengar som ponnyryttare, det kommer man endå få göra i storhästklasser sedan. Jag är ponnyryttare, och jag jag skulle inte bli mera sugen att tävla om det skulle förekomma pengapriser, snarare tvärt om. För mig skulle det egentligen räcka med en rosett som pris, jag vill bara ha något att vara stolt över. ;) Jag skulle tippa på att det är föräldrarna som skulle dra nytta av detta. Självklart vill man ju ha ersättning för ex. bensinkostnad och startavgift, men då tycker jag att det vore bättre om startavgiften var lägre.

Men gäller inte pengapriser från nationellt? Eller var det internationellt? Obestämd Hjärnan är lite luddig vid den här tiden på dygnet, haha! Skrattande

MiaMaria
0

Jag tycker inte att barn ska tävla om pengar men på storhäst tycker jag de är en självklarhet. Ska utveckla de hela men vi har så fullt upp på jobbet så hinner inte nu

cillaw
0

jag tycker att pengarna till ponnyryttarna skall komma tillbaka. I de fall jag vet så fick barnen som vann prispengar fick hela eller minst halva summan.så pengarna går inte tillbaka (inte allt iaf) till barnens föräldrar. och vad gör dagens ungdomar med sina pengar, jo, handlar ridsaker de själva vill ha. Tyvärr har de för " snåla" eller liknande priser på tävlingarna  för att de ska vara kul att få hedersp

prispengar gällde från reg. nivå innan de tog bort regeln-

SofiaGenne
0

Ja!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se