Godmorgon 22 maj
Morrn gott folk.
idag är ingen bra dag, inte för mig iaf. Hade svårt att somna igår och somnade inte förrän efter tre, föra tt sedan vakna igen vid 06.00-snåret av världens magknip och på följande tarmtömning. Så nu en timme senare har jag varit på dass fler gånger än jag kan räkna till och magen bara fortsätter krampa och jag mår allt annat än bra just nu.
Så idag får vi se om jag ens en gång kommer att KUNNA åka ut till hästen, tanken var ju att idag skulle jag o en annan tjej rida privatlektion ihopa. Men vete tusan om min mage pallar någon aktivitet alls…
Hoppas ni andra haft en mycket bättre start på dagen än vad jag har fått… *magsjuke kram till de som vill ha en kram*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gomorgon!
Oxå problem med magen idag. Har slutat dricka mjölk sen 2 veckor o de har blivit mkt bättre men i går så va jag så sugen på o'boy o kunde inte motstå, tog bara dryga timman så hadejag jätte ont imagen o sen hela natten har de vandrats mellan sängen o toa… Bättre men nu får se hur de går.
Jobbar iaf, 4 timmar nu, ledig 3 o sen jobba 4 timmar igen, seeg dag!
I kväll ska vi till Zickan o Oskar, inte så ovanligt va??
Promennad med vovvarna o tv-koll, precis som vanligt med andra ord
#1 har du provat låglaktosmjölk istället? det funkar ju om man vill ha oboy ibland :D
min mage börjar bli bättre så det verkar som om jag kommer orka med dagens strapatser.

#2 Eftersom jag har varit en ren kalv o dricker möjlk till allt så har jag testat att enbart utesluta att dricka mjölk. Smör, ost osv äter jag fortfarande, mest för o se om de är mjölken. Ska sen testa med laktosfritt (helt utan laktos) o fungerar inte de så går jag över till soja.
Vuxna människor ska ju eg inte dricka mjölk överhuvudtaget, men de e ju såååå GOTT!! 
#3 det är ju det…. o får inte jg mjölk så blir jag sur tvär och väldigt grinig…. min mamma o jag är likadana där… en period fick inte mamma lov att dricka mjölk på grund av förhöga värden av något, och då gick hon och skåpsöp mjölk ^^
finns ju värre saker att skåpsupa men det ger ju en bild av hur mycket vi i vår familj MÅSTE ha mjölk :9

Gó middag!
Idag tog jag en väl förtjänt sovmorgon och har inte gjort så mycket mer idag än att plocka gräs till djuren & baka en sockerkaka som blev bränd :( Dagens planer är att bygga två uteburar som morfar ska hjälpa mig med i eftermiddag efter det ska jag sova hos mormor & morfar och sedan sitta barnvakt i morgon!
Ha en bra dag!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#4 Haha ja de e inte lätt de där med mjölk 
God eftermiddag!
Idag kl 18 ska jag och Peter åka till Skövde och se på Änglar och Demoner. Ser verkligen fram emot detta. Hoppas den är bra.
Jag har vart och kollat på min dotters, farmors lille minishettisföl som föddes i förrgår. Hon var himla söt och så kaxig. Blir nog en bra häst av henne i framtiden. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Ska dit på måndag och ta kort på henne.
På söndag ska jag åka och hämta min nya häst, Shit Happens kallad Harry. Han är 86cm och fyra år. Hoppas det blir en bra tävlingshäst framöver. Ska lägga ut en bild när han kommit hem. Längtar så mycket nu.
Ha en fortsatt bra dag!

#7 Vad roligt med en ny häst :) Är det tänkt att det ska bli parkörning längre fram måntro?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#7 bra vardagsnamn :) Harry <3
Magen är bättre även om den är litet småorolig. Har ridit lektion idag och slitit som ett djur. :)
God kväll, blir det väl nu.
Idag har jag tävlat. För första gången på flera år. En dressyrklubbis, LC:2. Även tävlingsdebuten för Virre, ponnyn jag har börjat tävla :)
Slutade i alla fall med att vi var ett poäng från placering och en tredjeplats. Under programmet koncentrerade jag mig mest på att inte låta honom hoppa över dressyrstaketet, då han gjorde det ett par gånger under framridningen och var på väg att göra det några gånger sen också ;) men han höll sig faktiskt.
Nu ska jag nog bara ta det lugnt resten av kvällen, helt slut :(
#8 Ja det ska bli jätte spännande.
Drömmen är att köra par. Så vi får se, kostar en del att köpa utrustningen och vagn. Mne det vore himla coolt:o)
#9 ja visst är det:o)
Go kväll
#10 va kul!
Här händer det massor och har massor att göra. Tänkte jag skulle få publicerat artikel nr 2 om tävlingsryttare här också. Får se vad jag hinner under kvällen. Ska ta hand om pållisarna också..