Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1001 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 18/5

hejsan!

Här har det hänt lite. Helgen har gått till pyssel med hästarna och har tom haft en liten tös här som pysslat med Tjalle, jätte kul och han mår som en liten prins.

Fogert går fortfarande i sjukhage med handmotion, Han tar det jätte bra- är superduktig! Äter, kissar, bajsar o dricker bra. Såren ser ok ut sam svullnaden i skapet har lagt sig ngt. Han står fortfarande på medicin.

Igår kom också vår nya pålla, har inga fina bilder på henne ännu. Hon är mörkmörk skimmel nästan svartbrun. Halvblod med kalashoppstam men rör sig jätte bra. Hon är efter Carland (Contender-Landgraf I)- Camaro M. Ahorn. Bilder kommer när jag fått till ngr bra.

Har vräker regnet ner just nu så Gabbie + bebis står inne tills det är uppehåll. men va härligt med regn, det behövs!!

Ska idag få besök av sambons far med sambo så det blir middag och trevligt.

Ha en underbar dag!

LinaN
0

Oj! Blev det ett nytt sto! :D vad skoj!

Idag så är vädret grått och trist men fördelen är att paddocken inte dammar bort totalt, även om jag inte förstår varför stalläggaren saltade gårdsplanen men inte paddocken för den dammar ju värre än planen och vägen upp till stallet… menmen….

Ska ta in harry och lisa idag, annars så har jag inget inplanerat alls, ska försöka städa litet är väl det…. idag ska plutten få vila iom hoppningen igår och så blir det en skrittur imorrn.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Godag!

Jag jobbar, som vanligt, vi är så underbemanade så jobbar så sjukt mkt nu. Sämsta tiderna oxå har jag, idag har jag 10-19 så hela dagen e ju förstörd!!

Har skrapat o målat hus hela helgen så är rätt färdig i kroppen, framförallt armarna. Huset är målat med lasyr så de skulle ju sopas först o de va länge sen de vart målat sist så de tog sin tid, mkt som skulle sopas bort med hjälp av stålborste. vi hann 3 av fyra stora väggar innan färgen tog slut.. På affären hade dom lovat att när vi köpte 20 liter skulle de lugnt räcka med de men redan efter första dagen insåg vi att vi skulle behöva köpa mer så jag o Niklas åkte o köpte mer o då va de helt plötsligt en annan visa. Första gången så skulle de räcka till 200 kvadrat men nu va de upp till 120 kvadrat… Så vi köpte yttligare 15 liter men de räckte ändå inte, snacka om sugande väggar…

Så ja, idag e de en dag på jobbet som gäller, suck…

Jasmine, vill även se film när underverkat rör sig ju!!

Lindbygarden
0

Fenita fick nu imorse ett litet brunt stoföl!!!Glad

LinaN
0

#3 bilder!!!

Lindbygarden
0

#4 Har ju inga bilder fått tyvärr..väntar med spänning! Men brun med lite vitt i pannan samt lite vitt på ett bakben.

MiaMaria
0

#3 Åhh så roligt! Skrattande

Hur blir de med fröken F nu??

Peppe
0

#3 kul! =D och vilken stam Kyss

igår upptäckte vi att Blacky antagligen dragit på sig en förkylning, ingen feber men hostar vid ansträngning och på morgonen hade det varit slem i näsan. så nu blir det ett avbrott i träningen lagom tills allt börjat funka :/

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

#7 Ja det blir en hopphäst det!!

hoppas blacky e kry snart igen!

Fiona
0

Nu hänger jag inte riktigt med, har du ett till sto som fölat nu + att du köpt ett till avelssto? :)

Goddag i alla fall!

Min dag har bestått av skola och ska snart skriva min memoar som jag inte börjat med än.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lindbygarden
0

mitt gamla sto har fölat och vi har fått hem en hästGlad

Fiona
0

Har du alltså en Fenita & en Gabbi (några likande namn i alla fall;) ) + ett till avelssto nu? I sådana fall är jag med ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

LovisaJacobsson
0

#3 Vad roligt!

Godkväll

Skolan idag som vanligt, ganska ok dag. det märks redan att det inte är så långt till avslutningen :)

Annars har jag inte hittat på så mycket, Ponnyn fick vila idag.

Nu ska jag blogga (http://hastkusinerna.blogg.se/) lite.

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*pust*

ute ösregnar det…. gott för gräset o skönt att hästarna redan är inne.

Har börjat göra Harrys nya träns… ett medeltidsträns som vi ska ha på tornerspel i framtiden…

Kan inte bestämma mig, ska det vara naturfärgat eller svart?

naturfärgen mognar vid insmörjning och användning, svart är svart. men vilken färg det ska bli beror ju på vilken tråd jag ska använda. svart till svart och vitt till naturfärgen.

Lindbygarden
0

#11 förstår att det blir lite rörigt!

Jag har ett avelssto hemma som heter Gabrielle + hennes föl Garçon + Fogerty (ettåring som också har Gabrielle som mamma, helbror till Garçon)+ Tjalle (liten a-ponny) + Milli Music ( nytt litet åringsto e Carland)

Fenita är min gamla häst som igår fölade och fick ett litet stoföl!Glad

Fiona
0

#14 Haha okej nu är defintivt med på noterna :)

Jenny