Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettannonstorget
Läst 1725 ggr
BlackieSixx
2009-05-13 16:31
0

Foderhäst / Sommarhäst!

Hej!

Cecilia heter jag & är 19 år & jag söker nu en häst jag skulle kunna få låna 2-3 månader..
Jag har börjat fått ett så stort intresse & skulle därför vilja testa på & ha en häst.
Min familj har haft hästar sen liten men då fanns inte intresset för mig men jag har lite hästvana som sagt då & speciellt min familj & min storasyster äger häst nu men som inte är inriden ännu så därför kan jag inte låna hennes häst då jag behöver en häst som är lätt & rida & är trafiksäker.
Har även vana då jag praktiserat på ridskola.

Har du en häst eller vet av nån som kan tänkas lånas ut till mig så hör gärna av dig, det skulle vara superkul!

Mvh
Cecilia 
*hoppas hoppas hoppas*

(Har även skrivit detta på "ridsport")

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

LinaN
2009-05-13 16:45
0

Var någonstans letar du sommarhäst någonstans? Lättare för folk att veta om de har nån om de vet var du finns nånstans :D

Lycka till :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

BlackieSixx
2009-05-13 17:38
0

#1: Javisst ja, självklart… Jag bor i Sundsvall men om jag får tag på sommarhäst tänker jag bo hos mamma  i Torpshammar. 7 mil väster om Sundsvall.

MVH

MiaMaria
2009-05-14 10:06
0

Har du kollat de lekala annonserna? Både för Västernorrland o Jämtland (jämtland e ju inte så långt från torpshammar)? Hästnet, Hästannonser, Blocket, Buke osv.

Lycka till!

BlackieSixx
2009-05-14 11:58
0

Ja har kollat de jag vet av som blocket & mejlat nån, men hastannonser funkar inte för mig & ja vet inte varför :O Men dom andra 2 har jag inte kollat. Tack för tippset! :)

Tack :D

MVH

BlackieSixx
2009-05-15 15:22
0

*Puttar Upp* , Det är verkligen svårt & få tag på en häst & få låna över sommaren :/ :(

MVH

LinaN
2009-05-15 15:25
0

Det är inte det lättaste. det är inte heller lätt att hitta en bra medryttare eller hästskötare…. det finns massor med folk men det är svårt att hitta precis just den perosnen som klarar av dels att ta instruktionerna och genomföra dem….

BlackieSixx
2009-05-15 15:38
0

#6: Jo, ja vet inte hur många jag har mejlat men dom mesta har bara svarat nej innan jag ens hunnit berätta om mig själv.. Men det är väll bara för den korta tiden på 2-3 månader kanske, men tror inte ja kan ha kvar hästen så mycket längre heller, vill ju bara se om detta är något för mig eftersom jag fått ett så stort intresse för det & kanske senare t.o.m köpa en egen häst :)

MVH

LinaN
2009-05-15 16:07
0

#7 det är en bra tanke att prova på…. men tyvärr så är iaf jag sån att jag inte hade velat att min häst åker iväg till en främmande person i några månader och sedan hem igen… Det är ju en påfrestning.

Men det verkar ju som om en del ridskolor och klubbar ibland hyr ut sina hästar över sommaren och tar hem dem efter sommaren. Vet ju att ett ridläger i skåne brukade hyra ut sina hästar över vintern och hade dem hemma till lägrena på sommaren…

Hör med någon ridskola om du kan hyra sommarhäst av dem?

BlackieSixx
2009-05-15 16:09
0

#8: Jo, de ska jag också göra.. Tack för  tippset..

MVH

LinaN
2009-05-15 16:18
0

#9 tror det är svårare för privatpersoner o släppa iväg sina hästar än vad en ridskola har, och samtidigt så är ridskolehästarna litet mer easygoing än privathästar men miljöombytet brukar medföra mycket gladare o piggare hästar med mera bus, men de blir ändå inte riktigt som en privathäst, utan mer något mittemellan ^^

Det är iaf min erfarenhet. :)