god morgon 13 maj
God morgon på er.
Igår ringde det en jättettrevlig tjej som var intresserad av att köpa Vilma, hon kommer och kollar på henne på Fredag.
När vi pratade kom det fram att hon letade shetlandsponny också, så ev var hon intresserad av att köpa Alvina också =) Vilket ger mig en jättechans att äntligen få köpa ett nytt sto i ngn rolig färg.
Gulanlag och Blackanlag är ju alltid roligt=)
Vaknade 5 i morse och va hur pigg som helst, så har suttit på nätet 2 timmar nu och letar febrilt efter DET stoet =)
Ska åka och jobba en sväng, sista dagen den här veckan, sen tar jag helg =D
Hoppas ni får en bra dag allihopa.
puss och kram
God morgon!
Låter ju superspännande! Hoppas du hittar vad du söker!
Jag ska sälja ngn av småpojkarna eller båda och satsa på ston här hemma. alt om jag kan byta båda eller en av dem mot ridbart sto. Det vore ju guld!
I övrigt ska jag nog beställa mig lite skit från TV-shop tror jag
såg ngn heide klum kräm som jag bara måste prova
morrn….
vaknade av ett ilsket sms (alltså själva ljudet inte meddelandet ^^) av en tjej i stallet som kl 9 på morgonen undrar om vi ska åka till stallet ihopa… jag tackar nej då jag bestämt med två andra tjejer att vi ska rida ut en sväng idag efter 13 idag.
30-40 minuter senare ringer hon på min hemtelefon och är topp tunnor rasandes, "vart vänder man sig när det gäller djurplågerifrågor?" då är det en invandrarfamilj i vårt område som köpt/införskaffat en hundvalp som de låst ut ensam på sin balkong. Så det var ju bara att hänvisa till kommunhuset och deras djurskyddsinspektör. Jag bara hoppas de skaffat hunden som sällskap och inte blivande middag… Det är ju antingen djurskydd eller polisen som gäller i sådana här situationer… *sucka*
Min gubbe vart precis ute med vår hund och kollade läget, och hunden sitter fortfarande därute ensam på balkongen och Boss (vår hund) blir jättebekymrad. Så nu ska jag ringa till djurskydd och göra en anmälan jag med.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Godag!
Jag har suttit i ridhuset sen 8 o kom nyss hem, har varit Maria Eriksson träningar o jag kan ju inte låta bli o åka o kolla. Kallt som 17 men mkt trevliga ekipage.
Nu har jag precis kommit hem, besviken över att fortfarande inte ha fått våra täcken som vi beställt från Grand Prix så ringde o skällde på dom, är snart en månad sen jag beställde OCH betalade, så nu va dom så lena i mun o "nej men oj då, ja men vi skickar de idag" har jag inte fått de på fredag så ringer jag igen, lite service o kund känsla må dom ju ha tycker jag… Kommer nog aldrig mer o beställa därifrån iaf.
Resten av dagen vet jag inte så mkt om, försöka leta efter något bra webhotel, hemsidan jag har är jag nöjd med men den blir så dyr o så blir dom inte riktigt så personliga. Ikväll är de iaf rallylydnad igen, ska bli kul, hoppas skrutt sköter sig lika bra idag som sist.
#1 hihi va lurad du är, tv-shop's lurad 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 hoppas det blir en guling så du kan föda upp gula föl till mig =D
Jag har faktiskt slängt ihop en film igårkväll XD Blacky hoppade lite i fredags. det är inte jag som rider =)
All kritik av hur han ska ridas kommer rinna av mig som vatten på en gås så ni behöver inte ens försöka ;) typ 5e gången han hoppar ordentligt på 1 år och det finns en mening med allt, t ex när han läggs nära och sådant. och ha även i åtanke att han är mycket het i hoppningen, men jag har klippt bort det värsta… =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dag!
Skolan först idag med orientering (stavning?!) på gympan, sprang med en av killarna och är helt död nu… Hem och plugga fysik och fixa lite till djuren. Snart kommer några bekanta till mamma med deras hund så ska våra få leka, senare blir det tipspromenad + grillning :)
Ha en bra dag alla !
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

inte en enda kommentar, och jag som aldrig lagt ut en endaste film tidigare =O
#6 jag såg inget som jag tyckte såg riktigt bedrövligt ut =)
Ni såg ut att ha kul.

Alltid lika kul med film, har bara inte hunnit in förrän nu.
Va duktig han är! O het? Klart som korvspa dom ska va lite het i hoppningen, han klipper ju alla hinder o farten får man på köpet ;-) (får inte upp smilegubbe fönstret)
Han skulle tillomed jag våga hoppa, o de säger en hel del de (A)
En sak bara måste jag kommentera, ta de som du vill, jag skulle vilja ha sadeln lite längre bak, ser ut o ligga väldigt långt fram nu. Och lammullspadd, de är ett måste när man hoppar för o skona hästens bog (nu ser jag inte om du har de eller inte, bara lägger till de)

#7 kul har dom allt =) och jag är nöjd så länge jag får stå på backen :P
#8 han är mest het efter, rusar iväg i 4-takt men det har blivit mycket bättre =) sen bromsar han upp sig själv av höjden + att ryttaren gör sitt till (med mig går det mycket fortare XD) som exempel kan jag ju dra från förra hösten då vi skulle hoppa en linje med 6 friska galoppsprång emellan, Blacky och jag tog 4…. ;)
på filmen är den första "banan" han hoppat på 1 år =)
ang sadeln så dels ligger den inte så långt fram som det ser ut (men lite långt fram ligger den ju), vi hade bråttom och jag vet inte ens vem det var som sadlade. och padden finns där under såklart =)
Kikade litet halvdant igårkväll, medan jag motade bort ett gäng jehovas vittnen från ytterdörren… (andra gången på mindre än en vecka)
Det såg ut att gå i en flygande fläng! :)
Jag hade ju inte vågat hoppa den höjden… jag hoppar ju som max 60 cm på inhängnat område och kanske 40 i skogen om jag verkligne måste….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#10 jag hade nog inte heller vågat XD
men ryttaren har tävlat upp till 140 så hon tycker inte att det är högt alls :P hon tycker att jag är urfånig när jag står på backen och biter på naglarna ;)