Gomorgon 11/5
Gomorgon!
Vad har ni för er idag??
Jag jobbar fram till 12:30 o sen e jag ledig 2 tim innan jag ska tillbaka på jobbet för ett möte som ska ta en timma. Mellan jobben så ska jag försöka sova lite, blev inte mkt sova i natt då vi kollade på film o sen kunde jag inte sova.
I kväll blir de nog lugn, en långtur med vovven. Zickan jobbar så de blir ingen promis med dom. I går när vi va ute o gick så passerade vi en hästhage med några baskirer som blev jätte glada att vi kom så dom levde rövare o Tyra sprang in i hagen men vi fick ut henne fort o sen e hon ju så jävla snabb så hon skulle in o smaka lite men blev nertrampad av en häst, så nu lär hon ha lärt sig någon kanske. De gick bra med henne, trmpet träffade precis på låret o hon haltade lite till en början men ingen skada, inte ens öm knappt, vilken himla tur!!!
Hoppas ni har en fin dag!!
Godmorgon!
Där hade hon tur lilla vovven, kunde gått riktigt illa! Min G hade nog medvetet trampat om en hund kom in i hagen. Hon gillar inte besökare bortsett från folk.
Här har morgonen börjat med att byta hästar i stället. ut med G och bebis - in med Foggan och tjalle. Har också hämtat mer hö. Sitter och hoppas på att vet ska höra av sig tidigare så hela dagen kommer väl gå till att vänta på vet och springa o kolla lilleman i stallet.
Har lovat barnen att åka till lekplatsen sen också så det får jag ju hålla..
Gomiddag,
idag är planen att reda ut mitt hår och att rida en liten sväng idag med. Ska försöka klara av att rida dubbelt så långt idag som igår. var väl ute en kvart i skritt igår och knät krånglar albin… Blir bettlöst idag. Kanske rentav orkar/vågar trava litet idag och eventuellt får jag prova en bomsadel av en tjej för att se hur den ligger på harry.
Ska sen även börja skissa på Harrys nya träns som jag ska sy helt själv. Ska bli litet tornelspelsinspirerat samt inspirerat från en serietidning från när jag var liten. "Hästen Thor från ensliga vatten" eller något sådant hette serien. Ska då förutom att skissa beställa hem litet grejor från slöjddetaljer för att underlätta tillverkningen ^^ Har redan beställt hem så kallade chicago-skruvar som jag ska använda till att fästa bettet med sedan.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Veterinär här om en kvart…

#3 skönt! Hoppas de går bra!
Ang Tyra så trampade den hästen henne medvetet, jag stod precis brevid så jag såg allt o de va "nä nu *stamp stamp*". Men de gjorde hästen rätt i, Tyra är en överlevare, så hon hade nog gärna smakat en bit av nån has eller nå. Hon e så äcklig hittar alltid nå ruttet lik i skogen. Men gäller de hästar som står stilla då ska hon ta hand om, putsa o mysa, men rör dom sig kommer vildjuret fram
Jasså hon jagade hästarna?
Då var det rätt åt henne, avskyr när det kommer in lösa hundar i hagen. Då kommer vilddjuret fram i mig kan jag säga.

De va vilddjuret i Tyra oxå som kom fram… Jaga e nog fel ord, för hästarna skrittade precis vid staketet o vägen vi gick på går precis jämte så hon sprang helt sonika in till första bästa häst. Skulle de har börjat springa så hade hon nog jagat dom om inte vi varit med, men detta är fröken som lyssnar om du så ens enbart tänker, men de gick för fort o vi hann inte med o såg vad som hände. Men som sagt, hon har nog lärt sig en läxa nu
#6 tur att det gick bra iallafall.