Vilka av er tävlar?
Som vi skrivit i vårnytt så söker vi dressyrtävlingsekipage.. Både ponny och stor häst. Tanken är att skriva artikel /presentation om er. Sen är tanken att vi ska följa er framfart på tävlingsbanorna och er träning mm..
Så skriv ett litet inlägg eller pma direkt till oss!
Vi har fått anmälningar men vill ha fler då vi vet att ni är ett gäng som tävlar där ute!

Räknas "min" häst dom går både dressyr, hopp o fälttävlan?
#1 klart de gör!
Jag, eller ja, min häst tävlar. men tanken är ju att jag ska börja våga göra det själv nu framöver ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Ja det är klart att det går att dubblera eller köre trippel eller vad man nu ska kalla det
Jag tävlar dressyr på min ponny :) Ja, inte just nu, då han är skadad. Men vi är igång igen om ett par veckor och då fortsätter tävlingssäsongen som vanligt :)
#4 Va bra! Vill du också vara med i en presentation av "våra" tävlingsryttare här ute? Samt din ponny också då givetvis!
#4 Men vad har hänt med hästen?

Jag och Brimad ska snart ge oss ut på tävlingsbanorna ;) Men känner att vi behöver träna lite till innan.. Men som det ser ut nu så början av Maj blir vår första :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#7 Va bra då har vi ett storhästekipage till! För självklart ska ni vara med!
Skicka gärna bild på er och er häst till mig på jasmine@stenskyltar.se gärna med ert och hästens namn och ert nick här ute.. Sen så får ni känna efter om det känns bra att vi skriver era namn i en artikel!
Mitt russ tävlar ju lite då och då i hoppning och dressyr men det har mest varit på klubbnivå då det är svårt att hitta ryttare till honom i lagom storlek och ålder. Just nu har jag en ryttare som jag hoppas kommer tävla lite på lokalnivå. Han har en egen ponny han tävlar med så jag vet inte ännu hur mkt det kommer att bli, förhoppningsvis startar han båda
.
#9 Va spännande!
#5, #6 Det vill vi gärna! :)
Antagligen har han trampat på något vasst i hagen så han har en spricka i hovsulan. Bättre nu, haltar nästan inte alls men fortfarande väldigt öm så han går med gipsad hov nu i en vecka till. Sen kan jag förhoppningsvis börja sätta igång honom igen.
#11 Tycker jag absolut för det ingår väl också dressyrmoment. Samt vi har ju en hel del körintresserade här hos oss
#12 Då håller vi tummarna för att han tillfrisknar snabbt!
Maila mig lite bilder och info!
Sen kommer vi sammanställa lite frågor etc till er!
#13 Har mejlat dig nu :) Säg till om du vill ha fler bilder och/eller mer info.
#14 Kalas!
Vilken fina bilder jag fått!
Jag tävlar både hoppning & dressyr, på två av mina ponnyer..
Skulle ju kunna skriva om båda i ett, eftersom jag varvar helgerna med tävlingar osv. Min d ponny har varit skadad under några månader men är nu helt bra igen, så tävlingssäsongen kör igång strax igen.. Hur vill du ha skrivet/skickat, om du vill ha fler? :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#17 Skrev precis pm till dig!
Du kan skriva via pm samt skriva och skicka till min mailadress
Går ypperligt att presentera båda hästarna ihop med dig
Som jag skrev till ett av våra andra tävlingsekipage.
Sen klurar vi på kanske en liten "serie" ex en artikel i månaden där det blir ungefär som en liten riddagbok från er med lite olika bilder etc..
Kan ju vara jätte kul för er också att kunna gå tillbaka och kolla träningsupplägg/tävlingsresultat/bilder från ex Maj , Juni osv..
Även också vardagsbilder för personlig touch. Kan vara från dusch/knoppning/lastning/ avskrittning på tävling/träningsbilder/ fina hagbilder.. ja allt som ger en liten blick av vad ni gör! Gärna ngn bild på er själva också
Om någon är under 18 år vill vi att ni hör med förälder att det är ok med namn och bild då vi är ett öppet forum!
Puttar upp denna lite igen och hör om det finns fler som vill vara med?
Sen har jag skickat pm till er som har visat ert intresse. Där finn lite mer info och flera frågor till er! Saknar ni ett pm så säg till mig på en gång!

Kanske skulle omvärdera mitt beslut att inte tävla dressyr alls i år *funderar*
#21 Nej men varför det?

Jag tävlar ju inte i dressyr helt frivilligt. Har ställt upp för klubben när dom saknat ekipage i lagtävlan och på klubbtävlingar när det saknats anmälda. Men högsta prio för min dressyrträning är att få en bättre och starkare hopphäst. Håller ju på med "fel" gren för det här forumet igentligen 
#23 Hahaha ok! Jamen det är klart du får tävla lite för klubbens skull
Tycker ju själv att hoppning är jätte kul så vi får väl se om mina pållar också ska få hoppa. Kommer ju ha ett hopp och ett gångartsavelssto. Plus får hem en Carland-åring nu i maj ngngång..

*räcker upp handen*
…om nu klubbtävlingar räknas som tävling.. 
Åh vad roligt det låter! Med riddagbok och en massa fina bilder! Jag återkommer när jag har en häst att tävla på
Jag är liiite lång och tung för Golden
Fast jag kanske ska tävla nån LC eller LB med en av medryttarhästarna!

Tävlar oxå körning med min shettis Sixton. Men just nu sitter vi lite pyrt till då ekonomin kanske inte tillåter jättemkt tävlingar i år. Men lagserien är en önskan å fundering i år.
Vi talade om ekipage som tävlar från lokal nivå och uppåt
Nu har jag fått bilder samt info från fyra ekipage, saknar bara från ett ekipage!
#27 Vill du vara med så pma mig
väntar fortarande på lite mer info från ett ekipage.. Men i övvrigt så är det på gång!

Blir inget för iår..
Håll tummarna för nästa år..För då tar vi igen min 5 åring och jag. Då blir det L:C och L:B förhoppningsvis. Just nu väntar jag barn och bara för att jag inte kan rida, träna och tävla kryper det i kroppen!
Jag vill, vill rida nu!
Men nästa år är vi nog med på ett hörn om det inte är försent…
/kaijsa

#29 Du vill bara ha från ridekipage eller? Jag får nämligen hem min lilla shettis dam nu i veckan (hon har vart ute på foder) och vi ska vara med i lagserien i körning i sommar. Det ingår då träningar (b.la för Rebecka Kristensen), tävlingar osv ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#31 Uppskattas det kommer vi nog fortsätta!
#32 Vill du också vara med som tävlingsekpage här på dressyr?
#33.Vi kommer ha med några körekipage också. Dock är jag ingen hejare på klassindelningen så det bör minst motsvara lokal tävling dressyrklass.
De som känner sig manade och tävlar lägst lokal, skicka pm så skickar jag frågor etc till er för första intervju. blir ni många så delar jag upp er!

Ja jag kan vara med som tävlingsekipage =)

#34 Okej, hmm jag vet inte i vilken klass lagserie dressyren ligger i heller… Kan kolla om jag hittar det.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#32 Vilket trevligt ekipage! Vad är de för stam på ditt sto?

Dancing Queen eller Doris som hon kallas är e. Don Schufro - Sandro importerad ifrån Tyskland.

#38 Den vill vi gärna se mer av! Och jag passar på o välkomna dit hit till oss på Dressyr! Nyfiken fråga bara, hur hittade du hit? 

Tack så mycket. Sökte efter sadelåterförsäljare och så kom det här upp =) Tyckte det verkade vara en trevlig sida att vara med på.
#38 vilken underbar stam!

#32 Så snygg!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#43 Tack så mycket =)

#34 Jag har kollat upp lagseriekörningen och Ninnii sa att det var lokal lätt klass. Får man vara med då tro
Om ni behöver ekipage då så klart !
Jenny
Då får lag serie ekipagen vara med
Skicka bilder på er och hästarna/ponniesarna så skickar jag frågor till er!
Nu väntar jag bara på info från en person

#47 Har du fått mitt svar på PM:et ? Jag har mailat dig också om du inte har sett det :)
Jenny
#48 Jag har fått

#47 Mig va?
Ska skicka dig PM! Försöker med det imorn om det går bra?
#50 Det går jätte bra! Men det kanske ändå blir så att jag får dela upp er då artikeln annars blir jätte låååång!
Första två ekipagen Sofia och Hanna är ute nu!
Fick dela upp er då ni var så duktiga på att skriva!
Snart kommer också resten av er att presenteras

Jag ska fixa en bild idag så får du den senare :)
Jenny
#53 Kalas!