Då och nu, så ser det ut
Tänkte att vi kan ta några bilder, en från hur det såg ut för ett tag sedan när man red och sedan hur ser det ut nu?
Detta är till för att man ska få positiv feedback och även kunna få goda råd för att förbättra sig och sin ridning. OM MAN VILL, skriv vad det är du vill få råd om isf.
Så jag börjar ^^
Här är jag och Harry för mer än 2 månader sedan när jag red i sadeln för första gången i paddocken. Först i skritt, bilderna är olika för att vi fick inga aktuella bilder som var lika de "gamla", men man ser ju ändå vissa skillnader.
Nu kliver han ju in med bakbenen under sig och har en mer avslappnad attityd. Jag ser ut till att sitta precis lika illa som förut
men hoppas det är pga vinkeln. Dock har jag särat på händerna för innan satt jag med dem framför naveln, har jag händerna så som jag har nu söker han sig frivilligt neråt i en lång låg form. Samtidigt som jag vill ha med bakbenen vilket jag tycker vi får helt skapligt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
och här då i traven.
Jag sitter bättre, tårna pekar framåt och jag får med vridningen från höften ända ner som vi pratade om i en annan tråd. min hållning är rakare såg jag precis 
Sen så vad gäller lilllkillen så är han mer rundad och sänker inte ryggen. Länger överlinjen i halsen, han är pigg och alert och vet nu mer vad som krävs av honom.
Så jag tycker han kommit en bra bit och att vi nått ett samförstånd samt så är det som vi sagt i andra trådar, dags för litet vila… Sen får vi se om planeringen håller eller ej 
Så! nu får ni göra likadant! 

Kommer du och fotar? 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#2 tyvärr tillhandahåller jag inte den tjänsten såtillvida att du inte lägger ut reseersättning ;)

jag får börja med att slänga in en Då-bild.. har inga nya, men ska försöka få fram någon.
blir en bild på mig och lilla damen på treårstestet. Denna bild är alltså 1 år gammal (nästan exakt faktiskt, bara ett par dagar mer).
Har hänt en del sen dess ^^ kvalitén är dålig för det är en printscreen från en film

# 4 om man jämför hur hon såg ut för 2år sen och bilden här så här det hänt jättemkt
, tänk att lilla H har blivit så stor nu, kommer ihåg när ni hade sadel på henne för första gången.

#5 Men hallå Cilla :)
Ja, och då är ändå den bilden 1 år.. hon är mycket finare nu.

#7 de va e väldigt skillnad på både hästen o på dig!! Kul o se!!
#7 vilken härlig förändring! :D
jättesnyggt!
#7 Stor skillnad!

OJ! Vad alla utvecklas fint! Och vi som inte har några direkta bilder på oss och våra hästar. *surt* Men men, nu har jag ju en anledning att fota och lägga in om ett tag. Räcker det om det är någon månad mellan bilderna tro?

#12 Läcker häst!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Syns kanske inte så supermycket på de här bilderna i.o.m. att det bara är galopparbete på de nya, men det känns något otroligt (och syns nog också numera) när jag rider. De första bilderna är från första veckan jag red King, på sommaren, jag var inte sådär superbra då kan man väl säga
Ganska vingligt etc. Ridhusbilderna är från ett år senare (i mars i år) och vi var så mycket mer kontrollerade, jag hade lärt mig honom, fått upp honom i tempo etc. och började precis lära mig korta upp honom ordentligt. Har legat i hårdträning senaste terminen (ridit 3ggr i veckan) och det har gett resultat