Rörelse
Jag vet inte hur många det är men jag hade i allafall så att när jag började rida så fick vi aldrig lära oss varför vi skulle göra de olika rörelserna, alltså vad vi tjänade på det tex lösgjordhet. Även om man nu vet på de flesta rörelserna kanske så skulle det var kul att se om andra har andra åsikter. Så hosta upp rörelser och varför man gör dem
Gärna kort om hur man gör dem också
Jätte bra fråga!
Det finns dock en del info om olika övningar här på sidan redan. Jag ska se om jag kan leta upp så kan du läsa där först och sen om det finns mer du undrar över så kan vi fördjupa oss ytterligare. Om ngn nu kan förstås
Sen är det trist att det på er ridskola in gick in på varför man gjorde si eller så. Där jag är "uppfostrad" var de noga med att förklara att det eller det var bra för en det ena eller det andra.
Okej
Vi fick aldrig lära oss varför vi gjorde olika övningar
Samma på min ridskola, man löd ridläraren, ifrågasatte man så kunde man i värsta fall bli tvungen att sitta av och avsluta sitt ridpass. Man ifrågasatte aldrig och gjorde som man blev tillsagd, men man fick aldrig reda på varför man skulle göra si eller så.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#3 Ungefär så fast vi blev inte utskickad utan fick bara en arg blick och sen fortsatte ridläraren lektionen och ignorerade frågan.
Då undrar man ju om dom äns vet varför man gör rörelsen? 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#5 ja nu i efterhand undrar man ju och tack vare en duktig tränare har jag lärt mig varför de mesta görs men en repetion är alltid bra.

Men vad har ni ridit på för ridskolor?? 
De där har jag nog aldrig varit ute för, tillomed när jag hade lektioner för barn i 4-12 års åldern förklarade jag varför vi gjorde si eller så, om de så va att vi red slalom mellan koner för att barnen skulle lära sig svänga

Vad är det för skitridskolor ni ridit på egentligen? =/ På min gamla fick vi alltid veta vad vi gjorde och i vilket syfte, sedan hade de flesta ett flertal utbildningar på Strömsholm och tävlade mycket privat så de var rätt "färska" om man ska kalla det så.
Jag bor mitt ute i ingenstans och hade inte så mycket att välja på och det fanns bara en ridskole ridlärare och en tränare för privathästar. Ridskole ridläraren visste ju säkert själv varför vi gjorde ditt och datt men tänkte nog inte så lång som att vi inte visste.