Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 723 ggr
exitingsvillemo
0

god morgon 27/4

morn på er.

Här skiner solen och fåglarna kvittrar och dom har utlovat 22 grader under dagen. Häääärligt! Är somaren faktiskt här?

Idag ska jag jobbaFörvånad Ja det är sant. För er som inte vet, så har jag varit sjukskriven i flera år.

Men nu har jag, med hjälp från Försäkringskassan fått chans att arbetstränaSkrattande Jättekul ska det bli, men lite pirrigt också.

Så Ni får hålla alla tummar och tår för mig idag, så hörs vi på eftermiddagen.

Lindbygarden
0

Go morron!

Hoppas allt går bra idag Anna! Ska tänka på dig!

Här är det ngt svalare idag och alla hästarna går på bete men sover inne än så länge.

jag är sååå trött, givetvis inget föl i natt heller. Känns som det inte ska komma ngt föl utan nu har hon istället gått bakåt..Ja ja ngn gång kommer väl bebisen ut..

Hoppas ni får en fin dag idag allihopa!

LinaN
0

Hålelrtummarna för dig anna!

#1 du ska se att när du ligger o vilar sen o tar igen dig så kommer det ut ett litet föl… för så fort du inte håller ögat på så är det dags… kan nästan sätta pengar på det ^^

idag ska vi in till stan, hämta ut en lönecheck, och sen lämna in papper till arbetsförmedlingen som jag borde lämnat in för 3 månader sedan ^^

Idag blir det eventuellt löshoppning, alternativt dressyrpass i paddocken. Vi får se vad det blir i slutändan :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

exitingsvillemo
0

hemma igen. Allt gick bra idag, lite segt kanske, men man kommer väl in i det så småningom.

Funkar inte din MSN nu heller Jasmine? Du kan ju inte vara så här anonym mitt i fölvaket.

Lycka till med löshoppning eller dressyrpass idag då Lina =)

MiaMaria
0

Godag!

Idag har jag varit ledig, skönt! Såg i går att de va hundkurs i dag kl 10 så jag o Gimli for dit, de e så man kan komma dom dagar de passar, alldeles perfekt! Gick hur bra som helst, han e så grymt duktig! Sen blev de lite ärenden gjorda o sen till momma o moffa o äta lunch, våfflor, mumms!

Sen har vi varit hemma, fixat lite med hemsidan osv o nu har jag precis vaknat efter att ha sovit lite middag.

Ska till o laga mat o så kommer Zickan o Oskar o alla hundarna senare. Då blir de promenad o massa bus Glad

Fiona
0

#1 Vi fick vaka tre måander efter beräknad tid innan våran fölis ville komma ut ;)

Idag var det först skolan och sen hem till gammelfarmor och äta lite & vänta på mamma. Sen kom mamma så tog vi med oss gammelfarmor och hämtade min lilla marsvins bäbis så nu har jag fått en till rumskamrat ;) Så stannade vi på pickninck på vägen hem underbart väder! Nu väntar jag på att en kompis ska komma och hjälpa mig med sadeltillpassning och sen ska jag installera bäbisen :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

exitingsvillemo
0

#5 oj, då måste hon ha varit väldigt felberäknadSkrattande. Det gäller att hålla koll på datumen, med brunst och betäckningar.

Fiona
0

#6 Hon blev bara betäckt vid ett tillfälle och vi tog DNA på fölisen för att se så att det stämde med pappan och det gjorde det , så ja det kan bli lite knäppt ibland ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Lindbygarden
0

3 månader! Ojojojoj det var länge visste inte ens det skulle kunna vara möjligt.

exitingsvillemo
0

#8 det kan omöjligt vara möjligt…

Då har hästen alltså gått dräktig i 14 månader… Kan omöjligt stämma.

Då borde allt fostervatten v ara slut och fölet dött.

3 veckor? Ja 3 månader? Njae…

När det går att ta fram vetenskaplig bevis för att det är möjligt kanske jag kan tro på detGlad

Jag säger inte att du ljuger nu alltså Fiona, bara att ngnstans på vägen måste det ha blivit en miss med datumen.

En veterinär tror jag aldrig skulle tillåta att en häst gick över tiden med 3 månader. Då är något fel.

Fiona
0

#9 Herregud hon gick 13 månader alltså 2 månader över och inte tre! Ursäkta! Men i alla fall tå månader är ju också på tok för länge men det finns inget annat betäckningsdatum än den enda gången som hon stog. Det var handbetäckning och hon ville inte någon gång och hingsthållaren provade ofta men hon bara slog och ville inte veta av hingsten. Men så en dag gick det och när han testade dagen efter så slog hon bara igen och inte långt efter det tog vi hem henne. Så under kan ske!

Jenny

Anna
0

Fiona, vilken häst var det som gick över?

Jag fick hem senaste numret av tidningen Hästen för några dagar sedan och där stod det en artikel om ett ardennersto som gick över 2 månader och några dagar.

Där stod även att de tagit DNA-prov som bevisat att det var den hingsten som var fadern, och stoet hade bara blivit betäckt en enda gång.

Så det låter ju som samma häst? ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
0

#11 Ett ardennersto, Sorba, så ja det är våra pållar som är med i den artikeln :) Tyvärr så är ingen av dom i livet idag…

Jenny