Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 722 ggr
MiaMaria
0

Gomorgon 18/4

Gomorgon!

Vad står på erat schema för dagen?

Jag är uppe äckligt tidigt för att vara lördag, ska iväg o jobba i stallet på gymnasie skolan där jag både pluggat o jobbat i mängder tidigare. Saknades folk idag så då passar jag på. Kommer va helt paj i kroppen sen men de är ju lite skönt oxå, då vet man att man gjort nå. 2 personer på 15 hästar e inte så mkt men dom står inne från 15 till 8 på spån så de brukar vara hemskt o mocka o sen ska flertalet motioneras, ajaj min stackars body, men kul e de ju! Glad

När jag slutar vid 16 ska jag hem o duscha o sen ska vi till Zickan o Oskar o grilla, mumma!

Solen skiner från klarblå himmel här, men va rätt kallt kändes de som när jag va ut med Gimli.

Hoppas ni får en bra dag!

Lindbygarden
0

God morgon!

Här är en kalasdag idag!

Vi ska på utflykt med barnen sen blir det det vanliga stöket hemma, finns alltid ngt att plocka undan, snickra, sopa eller pilla medOskyldig

Ha det bra på jobbet idag Mia och ni övriga hoppas jag får en skön lördag!

HannaT
0

God morgon!

Jag är i åmål och hälsar på min pojkvän idag. Nu ska vi käka frukost och gå ut en stund, det verkar vara fint väder.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LinaN
0

solen skiner, o jag är yrvaken…. drömt massa udda grejor men det finns hopp om livet iaf ^^

stallet, en ridtur, hem, middag, dricka något gott till, se film och sy samt sova är på listan idag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

har nyss kommit hem från hovslagaren, och blacky lyckades trampa mig rätt rejält när vi lastade för att åka hem så mina tår finns i alla färger på skalan nu, från vitt till svart XD

har inte bestämt om jag ska åka upp igenoch rida sen. mitt ridsällskap är och tävlar idag, är så tråkigt att rida själv när man vant sig vid sällskap.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

#4 Aj!!! Hoppas att du inte blir föör svullen, gör så himla ont det där.

Peppe
0

#5 jag vågar inte titta hur det ser ut nu XD så länge jag sitter still är det ingen fara, men gör rätt ont när jag ska gå nån stans :P

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiona
0

Go middag!

Har vart och kört travis på Axevalla idag, riktigt roligt & lyx att man får betalt ;) Så det har tagit halva dagen och nu ska jag ut och tömköra pållen eftersom sadeln är kasserad :( Aja senare kommer en kompis förbi och så får vi se om vi vågar åka till min brors 18års fest !

Hoppas ni har/haft en bra dag!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

LinaN
0

jag ska sortera tvätt och städa också idag, men nu är stallet avklarat och vi har planerat preliminärt att grilla på lördag nästa vecka :D

stallägarna är bortresta så då ska vi ändå ta in o fodra kväll så då kan vi lika gärna vara kvar och hitta på nått mysigt mellan 18-21 :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Puuh hemma igen. Har gått toppen bra! Vi va snabbt klara i stallet i morse så vi hann rida 3 hästar var. Red på ute banan o joggade igenom dom. Först red jag en grabb som senaste tiden endast blivit tömkörd så han va lite tänd o laddad men de gick så bra. Häst nummer 2 va ett sto som kom till skolan i höstas o som jag inte ridit innan, kämpigt o svettigt då fröken inte alls va med på noterna men fick till henne ruggit fin! Sista hästen även de ett sto har bara skrittats nu under lovveckan så hon va minst sagt laddad, men när vi kom överrens om att vi skulle använda energin på rätt sätt så va hon verkligen kalas, jätte fin verkligen!

Behöver jag säga att jag har sjukt ont i alla ridmuskler?? Jag som brukar rida en gång i veckan o nu blev de 3 st i en smäll men de gick ju så bra så jag får leva på de Skrattande

Har nå bilder när jag rider första hästen o sen har jag ståt bakom kameran o fotat Pia, dels på en häst som ska säljas o sen den andra hon red har en bekant till mig i Holland ägt så ska skicka bilder till henne.

Men bilderna kommer senare, nu ska jag iväg o grilla i solen

Hoppas ni får en toppen kväll!

Lindbygarden
0

Åhh va härligt med så mkt ridning!!