Gomorgon 15/4
Gomorgon!
Vad har ni för planer för dagen?
Jag ska till käftis nu, usch o fy, så sjukt nervös, ska laga o jag hatar verkligen tandläkaren! Dessutom tuggade jag polkagris-stång i helgen o har efter de fått en blåsa i gommen som dom säkert kommer pilla på o den gör sjukt ont!
Sen har jag tvättstugan o ska försöka tvätta lite. Ska även gå o lämna in min telefon, den e ju helt hopplös, lider av den typiska ericsson sjukan.
Sen blir de ju självklart massa tid med Gimli, ska träna mer på o va själv idag. Ikväll blir de promenad med Zickan o hennes hundar.
Ja de e väl de som är planerat, grått o trist än mer ser ut att kanske kunna spricka upp.
Hoppas ni får en bra dag!!
god morgon!
Här är det återigen ljuvligt väder! Så det blir ut med barnen om en liten stund. Bokade kastrering till den 5 maj också så då blir han en det lilleman.
Godförmiddag…. idag är det grått o trist ute, kommit litet nederbörd inatt men verkar inte vara något allvarligt….
Däremot så har jag en häst som inte ska gå något idag. Han busade med det lilla fuxstoet igår i paddocken och fick sig en rejäl smäll på ena frambenet med en skodd baksko så det pissa blod åt alla håll och kanter. Det såg ju värre ut än vad det var men han måste ju ändå tillåtas läka litet. Ska se om han är halt idag och om det är svullet och så… svullet är det ju nog men om det är infekterat eller ej. spolade ju rent det igår så tror inte där är nått skit som kom in, det är ju värre om han görat in skit i benet under natten i boxen.
bilden är tagen med min telefon men man kan ändå se hacket o att det blött rätt kraftigt…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God middag!
Jag sitter med ett SO arbete om i och u länder som jag ska lämna in i morgon. Internet strular lite så jag får se om jag får mejlat i väg det till läraren, för min skrivare är trasig. Inget stal idag, måste plugga hela dagen :( I morgon får jag reda på preliminärintagningen till gymnasiet! Blir spännande även om det bara är preliminär.
Hoppas Harrys ben läker fint!
#3 tack, det läker redan fint! Det hade levrat sig bra och ser jättefint ut, inga spår av infektion, ingen hälta och han verkar bara ha ont när man tar direkt i området.
tvättade inte såret idag för det känns som om jag gör mer skada än nytta om jag skulle dit o pilla idag. ska ut en snabb sväng imorrn o titta till såret och kanske titta när medryttaren rider litet. för imorrn kan han gå om han inte haltar eller är jättesvullen dvs.
tog bild på det också… ser värre ut på bild än det är. ska lägga in bilden här sen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#2 Uscha! Det är så lätt hänt att de får sig en smäll hästarna..