Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 720 ggr
Lindbygarden
0

Go dagens 13/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Har varit full rulle här idag. Började morgonen med att kl 08:00 ta en promenad med Fogerty. Sen tog jag ut Tjalle medan Fogerty och fröken G åt sin frukost. Testade faktiskt att tömköra lite för första gången men gjorde det väldigt enkelt genom att fästa en longerlina på vardera sida i grimman. sen gick jag vid sidan som på lång tygel och flyttade sakta bakåt till jag gick rakt bakom.

Det gick jätte bra och han var så duktig!! Tyckte det var skönt att komma ut och var tom lite på tårna. Men han har bra arbetsmotor den lille hästen. En riktig pärlaKyss

Sen har vi varit åte på tur samt röjt i trädgård och ladugård..

Sen blev det pannkakor och nu sover barnen..

Bild på liten tjeja

Fiona
0

God middag!

Idag blev jag väckt tidigt med förfrågan om jag ville hänga med på tävling och vara hästskötare och ett sånt erbjudande tackar man ju inte nej till ;) Så jag hängde med och hjälpte till när en bekant till mamma tävlade clearound med sitt ungsto, jätte duktig var hon! Sen hem till henne och köra lite shettis =) Sen hem och nu ska jag snart åka iväg och jobba. Ska försöka hinna med ett dressyrpass när jag kommer hem om jag & herrn är på humör :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lindbygarden
0

#1 Oj va duktig du är!

Fiona
0

#2 haha när jag väl kommer igång så ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Peppe
0

god kväll!

Dagen har runnit förbi i ett rasande tempo, har bara hunnit med en skogstur idag och inget mer =O

är helt nerkärad i en kuse i stallet som dessutom är till salu =D men vi har ju som sagt inte råd men en häst till så jag vill inte ens fråga om priset på honom XD

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MiaMaria
0

Gokväll!

Natten fungerade fint med Gimli, han sov med oss under täcket. Va ut på en liten tur vid 7 i morse o sen somnade han om o sov till 10.  Sen va vi o köpte foder, halsband, koppel, buse o lite tuggpinnar o sen bar de av till svärmor. Träffade svågers hund där, en hanhund o de va inga problem, lekte precis som vilken hund som helst, inga han-fientliga tendenser alls! Sen fick jag o Niklas massage av en kompis till Karin som är massör, såå skönt!

Sen blev de tillbaka till stan. Oskar kom med deras hundar o åt middag här, Zickan jobabr långpass så vi passade på o bjuda på mat. Jag tog en promenad med Gimli o Siri o sen en promenad med Lasse o Tyra, ville inte gå med alla samtligt, mkt med alla 4 samtidigt Flört

Sen har jag suttit o läst på om en ögonsjukdom hos vissa hundar, mkt o läsa o förstå o även rådfrågat en mkt bra uppfödare så vi kan nog känna lugnet.

Ja mkt hund hund hund men de får ni stå ut med Flört

Jasmine - är de nya pärlan?

Cilla89a
0

Min dag har bestått av att vänta på hovis, mindre kul :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Mia va kul att det går bra med nya hunden! han är jätte söt verkligenKyss

Ja det är nya pärlan!