Goddag påskdagen
Idag har vi en häst i stallet emd kolik/tarmvredskänningar så alla är mer eller midnre oroliga för hästen. blir hon itne bättre eller blir sämre så blir nästa anhalt skara. Vetten har inte kommit ut ännu men har iaf telefonkontakt med ägaren.
exakt hur och vad temp, tarmljud o allt är vet jag inte iom att ajg itne sett hästen själv ännu idag.
solen skiner och det är vackert förutom de orosmolnen som är i stallet.
om allt går väl ska det ridas ut en liten sväng med en annan tjej som precis haft en skada på sin häst så nu är det dags att börja rida hästen igen. det har vart mycket oro det sista i stallet.
ska sedan fortsätta handsy min klänning. o sen ska vi handla ägg och käka litet gotta ikväll :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dag!
ska hoppa in i duschen snart och sen dra till stallet. (lustig ordning hehe). en kompis ska rida Blacky idag, som ska tävla honom lite under året. en annan kompis skulle hoppat med sin häst också men han har en lös sko.
sen drar vi hem till hon med lösa-sko-hästen och ska kolla filmerna från när hon red SM och allt sånt =D om vi hittar kameran vill säga
igår gick ridningen skit, kan vara för att jag var för lat för att hämta handskarna som låg i andra änden av stallet så fick rida utan. tyglarna gled heela tiden så jag fick hålla som en blådåre för att inte tappa dom, vilket resulterade i en väldigt spänd Blacky. fick gå och hämta longerlinan istället, men hann ändå få en enorm blåsa på fingret där tygeln går innan dess. tur att jag inte ska rida idag!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#1 sån ordning gjorde jag igår med ^^
vi red en lååång härlig runda, och hästarna vart pigga o glada. sen när vi kom tillbaka behandalde jag harry mot benskabben som kommit tillbaka.
Hästen som är dålig har troligtvis gaskolik, hon bajsade en gång nu när vi var där men har hon inte bajsat till senare så får vetten komma ut. litet jobbigt man oroar ju sig…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gokväll!
Nu är vi tillbaka i staden igen, skulle ha stannat i Lit tills i morgon men nu när vi har hämtat en ny familje medlem så åkte vi hem så han ska få finna sig till rätta o ha de lugnt o skönt.
Ja den nye familje medlemmen va så klart hemligheten, ville inte säga för mkt innan de va klart då vi va väldigt skeptiska när vi for söderut idag. Den information vi fick va att de va en mkt vacker hund men som gärna rymmer, inte är rumsren o inte gillar andra hanar, men vi föll pladask!! De är då Gimli, en dansk/svensk gårdshund som blir 2 år i sommar.
Han är himla go o mysig, älskar att sitta i knät o mysa o pussas! Vi kunde bara inte lämna honom så han fick följa med hem 
Inga problem o träffa dom andra hundarna, Lasse är ju kastrerad så dom lekte så bra, va lite skeptisk till om de skulle fungera med de gjorde de utmärkt! Siri o Gimli som är samma ras tyckte de va superkul med en likis att leka med o Tyra hon tycker mest snorungar är jobbiga. Så kul för Siri har precis fyllt 1 år men hon är både högre och grövre än lilla Gimli, han har varit relativt undernärd men de ska vi få ordning på.
Till o börja med har vi han på prov nu i 2 veckor, men som de verkar än så lämnar vi inte ifrån oss honom!! Får se hur de går o va ensam hemma men de lite träning så ska de nog gå bra, han har varit ensamhund tidigare i sitt liv o verkar så cool så de ska gå bra.
Ja nog tjatat om de, nu ska jag ge honom kvällsmat o sen ut på en sista promenad. Men måste visa 2 bilder först 
Först står fint men med lite ledsen svans

Go kväll!
Ja idag har det varit full rulle som vanligt! Har också fått lite nya bilder på en ny familjemedlem till oss också då Erik var där idag.
Bilder kommer!
Söt lite voffe Maria!!