Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 980 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 8/8

Goood morgon!

Här är det återigen sol och finfint väder!

Ska idag beställa hem lite avmaskningsmedel då det fanns lite mask hos de två yngre hästarna.

Sen blir det till att städa då min syrra kommer på besök.

Höres lite senare och hoppas ni får en skön dag idag!

MiaMaria
0

Gomorgon!

Här är de grått o de kommer snöblandat regn idag.

Har varit o lämnat in bilen hos doktorn, ac:n vill inte leka med mig längre så nu ska de lagas, ett rör längst bak i motorn som skavts sönder, dyrt som bara den, men vill inte vara utan ac til sommaren!!

Jobbar fram till 11.15, Zickan ska komma o medlyssna med mig en stund på slutet o se hur jag jobbar, kul!

Sen ska vi på stan en sväng o sen vet jag inte riktigt vad som händer, vänta på att dom ska ringa o säga att bilen är klar så jag får hämta den.

Ha en bra dag!!

ElinH
0

God…middag kanske man får säga :)

Vaknade ungefär nyss, men har hunnit äta frukost och kollat en stund på TV innan jag fastnade här, Flört
Idag blir det en del plugg och ikväll ska jag rida lektion.

Tråkväder är det i alla fall här, gråmulet och trist. Var är solen? ??

Ha en bra dag allihopa!

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Go'eftermiddag var i stallet det första jag gjorde idag när jag klev upp, väninnan ringde o fårgade om jag skulle med. o iom att det hällregna idag så var jag inte så pigg på att gå ut till stallet idag så det blev att åka bil.

sen så har jag suttit och handsytt halve eftermiddagen här, så det börjar ju iaf hända nått med mina nya vikingakläder :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Skit oxå, saab hade inte rätt delar till min bil så den ska in igen om 2 veckor när dom har beställt hem rätt saker, suck!!

Nu blir de en sväng till mammsen

Lindbygarden
0

Då har vi idag hunnit vara iväg och gratta lilla mor som fyller år idag.. dessvärre är hon rejält förkyld stackaren så systeryster kommer imorgon istället.

Nu är det packning som gäller!

[Nesslan]
0

God kväll!

Jag sitter här och försöker få alla mina hästböcker och för små ridkläder sålda. Lite intresse verkar finnas trots allt.

Jag är också lite bekymrad, just nu har vi hosta och "vårförkyldning" bland hästarna i stallet. Det är ingen karantän men det är "olämpligt att åka i väg med sin häst." enligt veterinär. Jag har sagt upp min stallplats så hästen och alla sakerna ska vara borta från stallet senast sista april. Jag hade planerat att flytta Golden nu i påskhelgen, för att ha två helger på mig att flytta alla grejer. Men om jag nu inte kommer i väg till helgen, och kanske inte nästa helg heller då blir det stressigt. Ska ta bort boxdörr och flytta höbalar, halmbalar, spånbalar och garberob till nya stallet.

Men sen har jag en fråga, karantän, betyder det att ingen får åka och ingen får komma? Eller får det komma nya hästar till stallet?

Som det är nu, olämpling att åka någon stanns, så har det ändå kommit en ny häst till stallet i måndags, och ytterligare en kommer till helgen.

Det ska komma ny info om smittan i morgon torsdag så jag hoppas verkligen att allt är ok och att veterinären säger att man kan åka och göra allt som vanligt. Håller tummarna!

Lindbygarden
0

#6 Go kväll!

Du får gärna annonsera hästböcker etc här hos oss om du vill!Glad

Exakt vad som gäller vid karantän kan jag inte svara på då jag är lite d åligt påläst.. Dock vet jag att man inte ska gå till andra stallar etc.

LinaN
0

om stallet står i karantän hade itne ajg tatt in nya häswtar som kan bli smittade vilket medför att karantänen varar längre…. :S

hästböcker får du gärna annonsera här! du kanske har nån som jag inte har ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.