Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 843 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 6/5

God morgon gott folk!

Här har verkligen våren kommit med stormsteg! Fåglarna kvittrar och gräset börjar komma upp.

Har idag skickat iväg träckprover för analys så nu håller vi tummarna för att de inte är fulla av mask.

I övrigt så fick vi monterat upp övervakningskameran på rätt ställe igår. så nu kan jag ligga i sängen och se Gabbie nere i stallet!

Samt nappflaska, microlax, glidslem, sax, ny jod mm är inköpt..Börjar bli lite nervös måste jag erkänna!!

Annars så blir det trädgården idag, ska ut och njuta av det sköna vädret!

Ha en bra dag idag gott folk!

MiaMaria
0

Gomorgon!

Jag jobbar 8-14.45 idag, sen vet jag inte vad de blir, antagligen hem o sova en stund, inte sovit så mkt i natt.

Inte varit så aktiv i helgen då vi haft besök, så jag har mkt att ta igen här inne nu, perfekt när jag jobbar o har lite för mig mellan samtalen Glad 

Helgen blev iaf inte så lyckad, de regnade o blåste hela torsdag o fredag så skoterföret va som bortslåst, de bar igenom överallt, tillomed på leden, så de blev lite incidenter för stackars Pauline som inte kört så mkt skoter förut, mkt fastkörningar o en krock med ett träd, men allt gick bra, lite trasig skoter men de är ju materiella ting som går att ersätta. Så de blev bara en tur på kanske 3 mil o sen va de ingen ide att köra mer, men vi har haft en trevlig helg ändå.

Körde undan skotrarna för sommarförvaring i går, de är nog slut på föret nu om de inte sker ett under, hade tänkt köra i påsk men de känns inte så aktuellt nu tyvärr.

Hopaps ni får en trevlig dag!!

LinaN
0

morrn. vaknade ifrån en alltför trevlig dröm. drömde att h**ks sålde ut sina täcken för 38kr/st…. tyckte det var ett alldeles lagom pris.

Men så vaknar man och inser att så inte är fallet… *muttra*

idag skiner solen, och det verkar vara vindstilla, så idag blir det nog litet tömkörning i paddocken om harry inte visar någon hälta. För igår tyckte jag han gick ojämnt men får ha en tjej i stallet som tittar på honom, hon ser en hälta på 3 km avstånd. Men jag hoppas att det var en sträckning eller något från hagen så det inte var något allvarligt som en hälta.

Annars så ska jag städa litet härhemma idag, och sen kommer mitt paket från DHL idag om allt går vägen, så ikväll ska jag börja klippa ut mina tygbitar och börja sy.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

#1 Stackars pauline, det gick bra med henne iallfall?

#2 Vill gärna se bilder på det du sytt sen!Glad

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 här är vad jag sytt änsålänge. En ny mantel och en struthätta, så nu är det två klänningar som ska sys av det nya tyget.

Sen får vi se om det blir något mera sen. eventuellt ska det bli ytterligare en klänning.

Lindbygarden
0

Oj va du e duktig!

LinaN
0

#5 tackar :) Det är handsytt det på bilden ^^ både mantel och hätta. Får väl se när i framtiden som man syr grejor till hästen också ^^

MiaMaria
0

Jo de gick bra med henne, hon for över styret o hade hon haft mer fart så hade hon nog tagit trädet med huvudet, men nu klarade hon sig med ett blåmärke på knät, som tur va!

Lindbygarden
0

#7 Men fy så otäckt!!!!

LinaN
0

#7 ingen höjdare direkt… :/

Peppe
0

God kväll!

ska snart åka och rida en sväng. Har varit väldigt slappt dom 3 senaste veckorna (för hästen, inte för mig. hemska skola). har bara rejsat runt i skogen med en tjej i stallet (hoppryttare ni vet, bara fullt ös Flört) men nu ska vi ta tag i träningen igen. Blacky är tjock och hennes kusar behöver stärkas så nu ska vi köra ett stenhårt program med galoppintervaller och studs osv. får se hur länge det håller i sig Flört  hon har för övrigt ridit 2 SM på ponny (hoppning) och vunnit ridsport ponny cup och börjes cup Förvånad så det kan ju inte vara helt fel att följa med i hennes träning haha

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

#10 Va kul att ha någon att komma igång med!!

Jag ringde faktiskt på en lapp som en tjej satt upp i affären en mil bort om stallplats.. Hoppas att vi kan trivas och att hon ställer sin häst här hos oss, då får jag ju rid och träningskamrat.. Vore så kul!Glad

LinaN
0

#11 det vore ju toppen! :D om du får litet sällskap o så ^^

Lindbygarden
0

#12 Japp super!