Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: tävling
Läst 1048 ggr
emelieeh
0

Tävla någongång

Jag hade väldigt gärna börja tävla dressyr någongång. Men det är en sak som nog kommer komma ivägen. Jag tror inte jag kommer komma ihåg banan. Tungan ute

Hur kommer ni ihåg banan om ni ska tävla?

Lindbygarden
0

Man får plugga, plugga och plugga! Sen hjälper det att springa banan själv fast då på en "bana" som man mäter upp hemma eller liknande.

LinaN
0

Jag brukar träna banan på papper så jag vet vägarna. sitter o ritar upp ridvägen och sen går jag över till att springa banan själv.

en 2½ x 4m lång bana är lagom, för då brukar man få plats med övningarna. man får in volter, ökad trav, ridvägar och diverse. gå, jogga och gör ensidiga tjolahoppsanskutt och byt där bytena ska vara osv ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Marija
0

Jag brukar springa runt på vardagsrumsgolvet.

Om man har möjlighet kan man ju rida igenom programmet också Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

joooossan
0

Jag har samma problem Tyst Jag var tävlingsryttare när jag var yngre tills jag glömde banan, JAG FICK 24 FEL! När jag kom upp till läktaren satt det två stoora tjejer och sade
- Haha, du skulle sett innan! En liten tjej fick 24 fel!! *skratt*

Sedan dess har jag inte vågat tävla i varken dressyr eller hoppning pga att jag är så rädd av att glömma bort det igen.. Men i sommar har jag lovat mig själv och andra att jag ska ta mig igenom en klubbtävling. Men något har totalblockerat mig, jag är livrädd för att göra bort mig igen Tyst

Josefinejumpforjoy.blogg.se

MiaMaria
0

Jag brukar plugga banan, verkligen råplugga den, sen rita på papper, springa den i tv-rummet o när jag väl kan de så rider jag genom hela programmet men max 2 gånger (för att hästen inte ska lära sig de o försöka förekomma mig på tävlingen) och sen rider jag delar ur programmet för o träna.

[Nesslan]
0

#4 En liten fråga bara, jag trodde man blir utesluten efter 3 felridningar? Men det kanske är en nykommen regel med tanke på att du skrev att du tävlade när du var yngre? :) Kan vara bra att veta hur många försök man har på sig. :P

Jag själv tränar programmet på en whiteboardtavla, med bokstäverna och ridbanan utmarkerad på. Ritar och suddar om jag ritar fel, bara att träna tills jag kan det. Givetvis springer jag och rider jag programmet också.

joooossan
0

#6 Detta var dock en klubbtävling, tror inte det är så då? Tyst

Josefinejumpforjoy.blogg.se

[Nesslan]
0

#7 Okej då förstår jag :) Klubben kanske bestämmer själv hur dom vill ha det.

Ahnna
0

Jag använder rätt mycket mental inlevelseförmåga när jag pluggar banor och program. Hur skulle det se ut att rida den här vägen i ett ridhus? Vad kommer domaren titta på? Hur mycket av mig och hästen ser domaren i den här vinkeln?

Sen underlättar det att rita på papper, tycker jag.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Denna kommentar har tagits bort.
J-Parnebo
0

Jag brukar plugga in den från pappret, och sedan går jag den hemma, så gör jag egna bokstäver och så ber jag någon kolla om jag gör rätt :)

Denna kommentar har tagits bort.