Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 727 ggr
Scandi
2009-04-04 11:32
0

Tävlings utrusting

Har tänkt starta några enklare klasser i dressyr längre fram i år och lite hoppning, men jag har ingen tävlings utrustning alls. Kan man ha brun/beigh hjälm, vita/creme färgade Ridbyxor och en beigh eller brun kavaj att  tävla dressyr i? Har fastanat lite för det :) Har svart sadel och tänkt köpa svart träns med ngn beigh brun fodring.

Eller det är snyggast med klassiskt svart och vitt?

LinaN
2009-04-04 11:49
0

på lägre nivåer så är det helt ok att tävla i "andra färger" än svart och vitt. klubb och lokala brukar inte vara så kinkigt (rätta mig någon om jag har fel)

Men målet med din utrustning är att det ska vara en helhet och du och hästen är hela, rena och propra. Så om du ska ha creme-färgat och beige på dig hade jag nog tatt ett schabrak också som är creme eller beige för att öka på helhetsintrycket.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
2009-04-04 16:49
0

Va roligt med tävlingsplaner!

LinaN
2009-04-04 16:59
0

I framtiden hade jag tänkt ha en grön sammetskavaj och på shabraket vill jag ha en grön repfläta som dekor eller något ^^ Så man binder ihopa allt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Flaxii
2009-04-04 19:14
0

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att tävla i annat än svart/vitt eller marinblått/vitt. Men om du vill det så är det nog tillåtet ja, iallafall på lägre nivå. Bara det ser snyggt och propert ut.