Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 601 ggr
MiaMaria
2009-04-03 08:30
0

Gomorgon 3/4

Gomorgon!

Uppe med tuppen idag, jobbar 6-10, vilket betyder att jag klev ur sängen 4.45 *zzz*

När jag jobbat klart så ska jag byta tillbaka bil med mamma, fixade ju med hennes bil i går. Sen ska jag hem o röja upp lite o diska samt packa. Vi ska byta boende med svärmor i helgen så de gäller o piffa till de lite Flört

Sen blir de nog till Zickan Oskar en sväng o sen sent i kväll kommer Pauline, en tjej som va praktikant på Tullgarn när jag jobbade där. Hon har köpt skoter i vinter men bor på Värmdö så hon har inte så mkt före o köra på så då ska hon åka med oss i helgen, ska bli så himla kul!! Därför vi byter hus med svärmor oxå, lättare att ha skotrarna precis utanför dörren.

Hoppas ni får en trevlig dag!!

Lindbygarden
2009-04-03 10:29
0

go morgon!

Här skiner solen och vi ska gå ut om en liten stund! Var ju på hingstvisning i förrgår och kikade på Flyinges hingstar.

Var ingen som jag kände verkligen wow med då vi inte fick se Lingh riden. Men Wladimir OA var den som gjorde starkast intryck av de ridna.

I övrigt har jag idag skickat med min gubbe en inköpslista över vad handla till fölningen, vi ska också beställa material till nya hagen som ska fixas.

Jag börjar bli väldigt nervös måste jag erkänna!!!

Ska snart ut i solen och njuta.

LinaN
2009-04-03 12:29
0

Gomorrn!

idag är det grått ute, men utan för den sakens skull vara mörkt. så det är rätt skönt ändå. nu får man vila litet från solens strålar.

Idag ska vi sy litet mera och läderhantverka. Harry får nog stå idag med  så får jag ta en ridtur imorrn istället. Väntar fortfarande på mitt tyg som DHL strulade med igår.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
2009-04-03 16:12
0

God morgon!

Här är det strålande sol igen =D jättevarmt, säkert uppåt 17-18 grader

Blir väl en ridtur sen ikväll, antingen ut eller ridhuset

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
2009-04-03 16:18
0

För övrigt, den där tappskon jag skrivit om innan. vilket misstag jag gjorde!

Blacky ska skos om helt om 1 vecka, när han tappade skon var det 2 veckor kvar till skoning. först hade vi tänkt åka ner och sko om tidigare men det skulle komma en annan hovslagare till stallet i tisdags som kunde slå på den. fine, kostar väl en 50-lapp eller nåt tänkte jag. men icke! 200 förbaskade kronor ska hon ha för att slå på en tappsko! (jag hade skon kvar, den var inte böjd eller nåt. hon behövde bara banka dit den)
och vi måste ju ändå åka och sko om nästa helg! snacka om bortslösade pengar Obestämd bättre vi åkt direkt

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~