Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 619 ggr
exitingsvillemo
0

God Morgon 2 april

ja jisses. Här vaknade man av en blöt hundtunga i nyllet… Är hundvalpsvakt till på söndag åt en liten flatte-tjej. Klockan 01.00 var hon jäääätte-kissis, bara att gå ut. Klockan 06.00 var det bara att kliva upp igen.

Men hon är iallafall duktig som säger tillSkrattande hon har nog saknat sin matte lite också, i natt kanske det blir lugnare.

Hon ska få följa med gubben ut och släppa ut hästarna snart, ska bli spännande att se vad hon tycker om det.

Själv ska jag på kurs, förhoppningsvis ska jag komma fram till vart jag vill arbetspröva ngnstans. Ska bli kul, jag ser fram emot att få börja ed något.

Ha en bra dag allihopa.

MiaMaria
0

Gomorgon!

Sittre o jobbar, har jobb fram till 9.30 o sen ska jag åka till barnmorskan o sen byta bil med mamma, vi ska serva den lite åt henne. Svågers tjej fyller år idag så vi ska åka o gratta henne oxå samt att vi ska fixa lite, skicka skotermatta med bussgods osv.

Så idag blir de en fullspäckad dag minst sagt!

Sitter o pratar med polen på jobbet nu, svårt må jag lova då dom har svårt med engelskan…

Hoppas ni får en bra dag!!

LinaN
0

morrn!

jag har vaknat med tjock hals, snuvig näsa och två förkylningsblåsor i munnen idag. Känner mig inte alls fräsch, men tack o lov älskar djuren mig ändå, o även gubben  då såklart!

Solen skiner och det muntrar upp förkylda lilla mig, och det verkar inte direkt blåsa heller. Så idag blir det ju till stallet efter hem till gården som jag har missat hela veckan.

I stallet blir det mockning, foderblandning och sambon följer med så han fixar höpåsarna så jag slipper bli sämre i luftrören. Sen blir det eventuellt litet ridning men tror nog att vi ska sikta på litet tömkörning eller longering över bommar så han får tänka litet på vart han sätter fötterna. För igår när vi var i skogen så snubblades det en del för han inte bryr sig om vart han sätter fossingarna sina.

Hemma ska vi sen laga middag, och städa av litet för imorrn ska vi ha sykväll här.  så då kan det inte se ut som kaos helt o hållet. Så ska vi även ta och börja sicksacka sambons nya vikinga kjortel och litet så :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

ElinH
0

Är på praktiken nu och sen i eftermiddag ska jag till tandläkaren och ikväll blir det dressyrträning :))

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus