Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: tävling
Läst 2244 ggr
Lindbygarden
0

Vad har ni för utrustning på tävling?

Vilka Ridbyxor, kavaj, färg etc..

Sätt gärna in en bild på er tävlingsklädda!

ElinH
0

Jag har på mig:
Vita Ridbyxor (dessvärre bara knäskodda).
Just nu lånar jag min systers Jacsonkavaj men måste se till att köpa en ny till mig själv snart.
Har en vit T-shirtskjorta med krage från Jacson under kavajen.
Utöver detta har jag vita ridhandskar, svarta skor från Mountain Horse SCS och svarta stövelskaft från Dy'on.

Ska se om jag har någon bild.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
[Nesslan]
0

Vita helskodda Ridbyxor, vit t-shirt med plastrong och en marinblå victor hugo kavaj. Marinblå hjälm, svarta ridstövlar och vita skinnhandskar.

Ingen bild tyvärr.

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Länge sen jag tävlade men då hade jag vita helskodda Ridbyxor (hade även två par knäskodda som reserv till långa tävlingshelger), vitt linne och sån där fejkgrej som ser ut som en polo, svart pikeur kavaj (även en billigare modell som reserv, återigen till långa tävlingshelger), svarta ridstövlar, svart hjälm och vita handskar i många exemplar.

Ibland tävlade jag även i klubbjacka, men endast de gånger jag tävlade i laget, tycker inte de är fint med klubbjacka.

Hittade en uråldrig bild sen en tävling i Timrå, dock inscanad så de syns ju inte så bra, taget precis innan prisutdelningen

silvery
0

#4 TJUSIGT!!

MiaMaria
0

#5 Tack Glad

Kan tillägga att jag alltid har nummrelappen på stidbygel eller schabrak

ElinH
0

#6 Samma här, men oftast på schabraket. Tycker inte det är fint när den sitter på tränset Obestämd

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Flaxii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ridbyxor: Vita helskodda, Pikeur
Skjorta: Vit, Okänt märke
Kavaj: Svart, dressyrmodell, Pikeur
Strumpor: Grå fot svart nylon vid vaden, Kingsland
Stövlar: Svarta, Cavallo
Hjälm: Svart sammet, Champion
Handskar: Vita, Roeckl
Jacka - tävlar inte i den men ja: Blå Kingsland, figursydd modell, med brodyr på ryggen 'Torslanda Ridklubb' och namn 'Hanna Fogler' på bröstet

Ganska gammal bild, men kläderna är ungefär samma.

Marija
0

#4 Åh, jag vill så gärna åka till Timrå, det sägs vara VÄLDIGT snyggt där Flört

Jättefint ekipage!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LinaN
0

När jag tävlar är det i mörk långärmad tröja med vit skjorta eller polo under, ljusa Ridbyxor och bruna shortchaps till ljusbruna ridkängor.  Har inget mer avancerat ännu.

Men planen i framtiden är ju en egensydd mörkgrön sammatskavaj, knytplastrong i benvitt till någon fin brosh, och sedan ett par vita helskodda Ridbyxor i clarino och snygga ridkängor med shortchaps i svart ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

#9 Ja de är en jätte vacker anläggning, mkt trevligt att tävla där! Va där i helgen men då på kurs.